Gå till innehåll

Clowner har börjat leka


alf__

Rekommenderade inlägg

Hej alla!

Länge sedan jag skrev här inne.

Men nu har det hänt. Clownerna jag har haft i mitt kar i över två år har börjat leka. Ikväll!

Tyvärr var jag helt oförberedd på detta. Men tänkte kolla med er om det finns något man kan göra för att öka på chansen att någon ska överleva.

De går i ett kar som är strax över 167L och är ensamma fiskar. Finns bara sniglar och så klart borstmaskar i stenarna i övrigt. De har lagt äggen i en kruka!

Har för mig att man egentligen ska flytta dem till ett litet kar och sedan ha i någon slags näring. Som sagt är inte så påläst om clownyngel :)

Har en film, men tyvärr inget sett att ladda upp den på! :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Är tydligen lite knepigt att föda de små, man måste odla nåt med rotifer, kolla på mikromarines hemsida, googla på clown breeding. Finns säkert nån här som vet mera.

Vad gäller film brukat folk ladda upp dom på youtube och sen lägga in länk här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå!

Verkar som att "äggen" fortfarande är kvar efter natten. Dock så tänds inte lyset förrän 18..

Har läst på lite och bestämt mig för att om dom fortsätter med detta regelbundet, så ska jag sätta igång ett litet yngelkar, och ge mig på allt med rotifiers! Vore superskoj att försöka lyckas odla några stycken. Nästan oansvarigt att inte försöka :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...