Freddess Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Har införskaffat en clown. I butiken gick den ihop med många andra, men nu ensam. Första dagen var den framme lite men sedan har den dragit sig undan. Ligger uppe i hörnor av akvariet och trycker. Kommer fram och äter. Ser hel och fin ut, färger mm är ok. Räkor och andra djur trivs bra så vattnet hade nog märkts först på dom.Kan den vara ensam? Bör jag genast skaffa en till? Har snart pågot en vecka. Citera
stigigemla Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Jag skulle tro den har gälparasiter. Kolla om den andas snabbare än de andra fiskarna. Citera
Guest Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Stressad? Hur länge har du haft den i karet? stod på gått en vecka har det varit lite från början eller har det uppkommit? Par eller ej kan jag ej säga då jag ej vet art på den du skaffat. Antar någon standard typ Amphiprion ocellaris, Amphiprion clarkii, Amphiprion chrysogaster isf så skulle jag rekomendera 2 stycken är det däremot Premnas epigrammata mm så skulle jag ej det.Men är det ofta uppe vid ytan och shippar luft skulle jag göra ett sötvatten dopp på firren och se om något ramlar av brukar då ganska fort. Citera
phhasek Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Jag hade en ensam clown som var väldigt skygg tills jag skaffade en till. Den kom bara fram när jag matade annars höll den sig så gömd den kunde. Tilläggas ska att han var ensam fisk då. Citera
EmilPersson1983 Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Köpte en kompis till min ensamma clown och den betedde sig lika men tyvärr dog han/hon efter ca 3veckor.prova sötvattensdopp, de är mitt tips Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.