Gå till innehåll

Aquael easy heater 50W eller Eheim Jäger 50W


phhasek

Rekommenderade inlägg

Vilken är säkrast måntro? Mina 80l (69 faktiska liter) värms nu upp av 300W kinavärmare (Weipro MX 1016 digital med tempsensor) vilket inte känns väldigt tryggt! Jag har köpt båda värmarna i rubriken men bara en ska ner i karet. Skillnaden i pris är 40:- med fördel för Jägern faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först, kolla så att du verkligen behöver en värmare.

Själv använder jag det aldrig längre, märker inget negativt även om det går ner mot 20 grader någon gång

på vintern. Ligger vanligtvis på runt 24-26 grader utan värmare.

Annars kör på en Jäger.

Mvh Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

BRA att du byter, så du inte går samma öde tillmötes som jag gjorde här...

Jag hade valt Jägern samt kompletterat med extra termostat. Finns länk i min tråd ovan.

Det var mycket pga av ditt missöde denna tanke dök upp. Tråkigt det som hände dig men förhoppningsvis kommer din tråd rädda många andra som precis som jag tänker mig att en doppvärmare är något billigt som inte kan göra någon skada. En sån där termostat skulle man ju ha också ja!

2-0 till Jäger alltså!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först, kolla så att du verkligen behöver en värmare.

Själv använder jag det aldrig längre, märker inget negativt även om det går ner mot 20 grader någon gång

på vintern. Ligger vanligtvis på runt 24-26 grader utan värmare.

Annars kör på en Jäger.

Mvh Mattias

Har nytt kar så jag vet inte hur det beter sig. Får testa och se hur mycket värmaren får jobba. I mitt förra kar gick värmaren ofta även under sommarens varmaste dagar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, det är precis min förhoppning också. Älskar denna hobby och har träffat många suveränt trevliga människor genom den, så jag önskar varken dem eller det vackra livet i karen detta hemska öde som kostat mig ca 15 lakan =/ Lycka till =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...