patrikk Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Såg detta nyss och tyckte det var helt underbart att vi kan fortfarande hitta arter som är stora som vi aldrig sett förut.här är videon på den här är mer info finns här:http://www.sci-news.com/biology/science-hemiscyllium-halmahera-new-species-walking-shark-indonesia-01335.html Citera
Hermanbrute Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Tror mig ha sett den där hajen i en dokumentärfilm men är inte säker. Den jag såg jagade fisk/krabbor etc när det är ebb och korallreven kommer upp ovanför ytan och då bildas det olika pölar. Den ska kunna vandra på land eller iallafall över korallerna och byta pöl och äta fisk och sånt som fångas i pölarna.Kommer inte ihåg dokumentärfilmen men någon här borde ha sett den med! Citera
ormet Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Som jag skrev på feber så är det väll egentligen bara en vanlig bambuhaj med lite annorlunda teckning. Reefbuilders skrev om den för drygt en månad sen. I slutet på 2009 "upptäcktes" Michaeli, en annan färgvariant på bambu-haj. Det lär nog bli ett par fler, det är många som är sugna på att bli publicerade som upptäckare av "nya" arter Citera
JoWa Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Tror mig ha sett den där hajen i en dokumentärfilm men är inte säker. Den jag såg jagade fisk/krabbor etc när det är ebb och korallreven kommer upp ovanför ytan och då bildas det olika pölar. Den ska kunna vandra på land eller iallafall över korallerna och byta pöl och äta fisk och sånt som fångas i pölarna.Kommer inte ihåg dokumentärfilmen men någon här borde ha sett den med!det var bbc great barrier reef Citera
LarsK Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 det var i dokumentären: [h=1] [/h]ca 29 min in. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.