Gå till innehåll

P. Imperator


Davidm

Rekommenderade inlägg

Undrar följande om denna fisk. Om jag skaffar en ungf fisk på ca 8cm. Hur länge dröjer det då innan den är helt utfärgad samt hur stor är den vid detta tillfälle. Jag vet att det beror mycket på hur man matar och jag brukar mata mina fiskar med små mängder ca 3-4gr per dag. Vet att det är en vansklig fråga att svara på med alla svar uppskattas mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har haft min i ca 1 år nu jag matar ca 3 gånger om dagen med mysis,artemia,spirulina,sea veggies, och formula 2. och nu har den så smått börjat färga ut ränderna börjar sträcka ut sig och den börjar bli gul på bakpartiet,, karet är på 525 liter för övrigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar följande om denna fisk. Om jag skaffar en ungf fisk på ca 8cm. Hur länge dröjer det då innan den är helt utfärgad samt hur stor är den vid detta tillfälle. Jag vet att det beror mycket på hur man matar och jag brukar mata mina fiskar med små mängder ca 3-4gr per dag. Vet att det är en vansklig fråga att svara på med alla svar uppskattas mycket.

Som sagt var du har för alldeles för litet kar för en sådan fisk jag rekomenderar inte mindre än 700L till en sådan stor och ståtlig fisk som verkligen behöver gott om plats och gömställen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svärd, jag har inte sagt att jag ska ha denna fisk, och jag har definitivt inte sagt att jag ska ha den i ett 177L kar. För tillfället så har jag inget saltkar längre men har ett 177L stående. Vet inte riktigt om jag ska starta detta eller skaffa ett större det är därför jag frågar. Om jag bestämmer mig för att starta 177L så blir det INTE en imperator i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä men du säger ju om jag skaffar och då funderar du väl på det eller? och hur kan jag veta att du inte ska ha den i den akvariestorlek som står i din profil jag är baske mig inte tankeläsare och om du blir sur så får du väl bli det för en impertor ska ha ett stort kar så är det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätter ni så här, så det stor risk att ni får för högt blodtryck !

Akvarium skall vara en lugn, fridfull, vacker och avkopplande hobby !

..... OM inte dom där jä...la fiskarna, korallerna, anomoner m.m. dör i tid och otid

eller att man får översvämmning hemma och sedan blir tjejen skitsur !

Dessutom så är plånboken helt tom !

Man ska kanske fundera på en ny hobby typ samla ölflaskor, frimärken eller fjärilar.

Näeee, man är väl lite udda som fortsätter med denna hobby.

....sorry, tappade tråden tror jag.....he-he

Ha en bra sommar och god fiskelycka, Uffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar inget ont Svärd, blir bara trött på att folk drar för snabba slutsatser. Man kan säga att ditt inlägg var droppen som fick bägaren arr rinna över;-)

Okey men du satte tonen och jag blev irriterad för naturligtvis så trodde jag att du funderade att skaffa en p.g.a dina frågor samt att du skrev att du var tacksam för alla svar och jag skrev att den behöver ett stort kar och då skrev du inte ett alltför kärvänlig svar vilken irriterade mig lite. Nu glömmer vi det här för antagligen så är/var denna dagen inte en av de bästa för någon av oss.

Må gott och trevlig fredagskväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...