Olle Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Kollade lite värden i går. Mitt Kalcium (Ca) var 454 (lite högt). Och mitt Magnesium var 780 (för lågt). Dom tillsatser jag kör med e Kalcium och Magnesium i samma dunk. Hur gör man då ??? Citera
_Manne_ Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Du går hitta ett preparat som enbart höjer Mg.. Inte något Mix preparat.. Mg för balling tex hade funkat kanon att höja med..Mvh Manne Citera
Markus321 Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Jag hade köpt bara Magnesium. Kör själv med Tropic Marin Bio Magnesium.Men kanske finns fler sätt. Citera
phhasek Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Har du någon bild på hur karet set ut? Om man skulle gissa efter vad man läst bör du ha/få mycket vita utfällningar med de värdena. Citera
Olle Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Har du någon bild på hur karet set ut? Om man skulle gissa efter vad man läst bör du ha/få mycket vita utfällningar med de värdena.Har inte märkt något av det ännuOch alla grejer växer som f*n Citera
dahlgren Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Kan man verkligen lösa så mycket ca med så lågt mg? Mätfel tycker jag du ska utesluta först. Citera
hagbard Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 kanske lite offtopic olle...men av bilderna att döma så är det högsta betyg A+...lite fundersam blir jag när jag vet att du byter 10 procent i veckan att du har så lågt magnesium...stämmer testet tror du? Citera
Olle Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Kan man verkligen lösa så mycket ca med så lågt mg? Mätfel tycker jag du ska utesluta först.Ja man kanske ska kolla testerna till å börja med Citera
Wiking Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Jag är inne på samma spår som Hagbard. Jag tror du har ett mätfel på Mg. Använder du Salefert Mg test, och är det längre än 6 månader sedan du öppnade det? I så fall släng det gamla i papperskorgen och köp ett nytt, innan du börjar labba med kemikalier. Citera
Olle Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 kanske lite offtopic olle...men av bilderna att döma så är det högsta betyg A+...lite fundersam blir jag när jag vet att du byter 10 procent i veckan att du har så lågt magnesium...stämmer testet tror du?Ska kolla om det finns Hanna mätare till Magnesium. Och Välkommen till baks Magnus Citera
Olle Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Jag är inne på samma spår som Hagbard. Jag tror du har ett mätfel på Mg. Använder du Salefert Mg test, och är det längre än 6 månader sedan du öppnade det? I så fall släng det gamla i papperskorgen och köp ett nytt, innan du börjar labba med kemikalier.Jag kör med Red Sea. Men när jag tänker efter så var det nog 10 månader sen jag köpte det Citera
Olle Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Mg finns inte hos hanna!Typiskt dom e ju så smidiga Citera
Colan Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Kan mäta Mg'n med 2st tester imorgon (efter jobb), skulle du ha låga värden har jag Mg-buffert åt dig. Citera
Olle Postat 4 september 2013 Författare Postat 4 september 2013 Kan mäta Mg'n med 2st tester imorgon (efter jobb), skulle du ha låga värden har jag Mg-buffert åt dig.De skulle ha varit kanon. Vi kan höras i eftermiddag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.