tiomm Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Har köpt på mig en äldre modell ATI Sunpower 6x24w som jag tänkt ha till ett nybygge. Men jag är frestad att sätta den över mitt nuvarande kar som är ett 54l, 60x30x30 cm kar. Förstår att 6x24w är rätt overkill för ett sånt litet kar. Så jag undrar hur jag bör göra. Vilken rekommenderad höjd skulle jag kunna sätta armaturen på? Kör mest SPS'er så mycket ljus är att föredra. Eller bör jag köra på ena kanalen, alltså 3x24w? Nackdelen är att jag inte kan utnyttja alla rörkombinationer i detta fall. Citera
ormet Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Jag hade ATI SunPower 6x24w över 65 liter, 60x39x32 och låg då på ca 10-20 cm (jag experimenterade en massa). Jag blekte koraller på löpande band Starta på 40cm över kanske och sänk långsamt tills du märker att korallerna säger ifrån. Citera
tiomm Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Tänkte att du skulle ha koll.Tack! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.