Tedde Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Hej alla Nu är det dags att komma igång med mitt salt projekt. Startar upp denna tråden för att dela med mig av uppstarten av mitt största kar "än så länge" Den största anledningen till tråden är väl att få så mkt av alla era erfarenheter som möjligt, och till viss del dela några av mina. Tråden kommer börja från början med transporten hem och målet är att det ska komma fisk och koraller i karet inom ca 4-6 veckor. Lite beroende på hur jag får tag på levande sten osv. Väl mött // Tedde Citera
thefalken Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Ska bli kul att följa, ser ut som det jag vill ha i hallen. Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Ett ord FETT! Hoppas du har ryggrad o hästaplånka så blir detta något riktigt intressant..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
LN21 Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Riktigt kul tedde. du får ta o plåta lite Citera
Tedde Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Lite nervös hemtransport, killen som sålde det sa att det var 10mm glas genomgående i karet. Men det visade sig att det var 12mm, vilket gjorde transporten lite behagligare Citera
jimmy Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Ännu en som jobbar på vöfab ser ja välkommen och plåta mycket Citera
ballsam Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Pausat utanför jotos i vrigstad ser jag ; ) ..ska bli spännande att följa /Samuel Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Pausat utanför jotos i vrigstad ser jag ; ) ..ska bli spännande att följa /Samuel Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Jo vi stannade och käkade både på vägen upp till Falköping och på vägen hem igen För övrigt bor jag inte så långt i från Vrigstad Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Ställning och invägning på G. Citera
Edward Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Kommer bli en riktigt häftigt projekt att följa! Citera
Wiking Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Jo vi stannade och käkade både på vägen upp till Falköping och på vägen hem igen För övrigt bor jag inte så långt i från VrigstadHar du hämtat detta i Falköping, min hemstad, hos vem då och vad har det varit i karet innan? Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Har du hämtat detta i Falköping, min hemstad, hos vem då och vad har det varit i karet innan?Karet köpte jag av någon som jag tror hette Mats, bodde på landet någonstans utanför Falköping. När jag hämtade karet var det kräftor i det Citera
Wiking Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Karet köpte jag av någon som jag tror hette Mats, bodde på landet någonstans utanför Falköping. När jag hämtade karet var det kräftor i det Jag känner mer än en Mats i Falköping, bland annat min brorsa, dock ingen Mats med ett kar av den storleken:) Om karet kommer från mina hemtrakter (Wikinga land) och det dessutom inhyst kräftor så kan du vara lugn. Trevligt med nya killar som förstår sig på kvalité Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Tittar man noga ser man de rostfria bultarna Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Vad är det för mått på denna burk?L290xD70xH53 Citera
Edward Postat 7 september 2013 Postat 7 september 2013 Intressanta mått, vad blir det för inriktning? och vad blir det för teknik? Citera
Tedde Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Spinner vidare på det jag hade i mitt förra salt kar för några år sedan, en del mjuk koraller en del acro/sps knappar osv inget är skivet i sten. Tar allt efter hand och vad som finns på marknaden. Mycket hänger väl på vad för LS jag får tag på, kanske en del sitter på. Men det slutgiltiga är väl att hålla så mkt färg i korallerna som ekonomin tillåter.. När det gäller tekniken så kommer jag ha det som krävs. bygger LED armaturer efter behov, väntar in lev på skummare, uv, ozon och div pumpar.. Citera
boman Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Riktigt häftigt, spännande att följa detta. Lycka till och mycket bilder tackar vi för. Janne Citera
Tedde Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Tack till alla er som vill följa tråden lägger upp ett par bilder från dagens pyssel. Bakgrunden på plats och hålen för avrinningen klar. Gick mycket bra att borra Citera
LN21 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Snyggt,, det där kommer att bli bra, ser att du har en bakgrundsfolie istället för att måla.Din folie tycker jag ar snyggast på marknaden. Citera
Zigmund Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Använder också den bakgrunden till mina akvarium . Limmade med Seaview Bakgrundslim , dock har det släppt 2-3 gånger sitter ca:3-4 månader . Så se till att det sitter riktigt bra ,ser ut att vara krångligt att limma om det . Men är en riktigt grym bakgrund Citera
Tedde Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Jo det blir massa skrapande för att få dit den, anv också seaview för monteringen. Hoppas den sitter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.