Gå till innehåll

Startar upp ett 1100 lites revakvarium


Tedde

Rekommenderade inlägg

Hej alla :) Nu är det dags att komma igång med mitt salt projekt. Startar upp denna tråden för att dela med mig av uppstarten av mitt största kar "än så länge" Den största anledningen till tråden är väl att få så mkt av alla era erfarenheter som möjligt, och till viss del dela några av mina. Tråden kommer börja från början med transporten hem och målet är att det ska komma fisk och koraller i karet inom ca 4-6 veckor. Lite beroende på hur jag får tag på levande sten osv. Väl mött // Tedde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har du hämtat detta i Falköping, min hemstad, hos vem då och vad har det varit i karet innan?

Karet köpte jag av någon som jag tror hette Mats, bodde på landet någonstans utanför Falköping. När jag hämtade karet var det kräftor i det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet köpte jag av någon som jag tror hette Mats, bodde på landet någonstans utanför Falköping. När jag hämtade karet var det kräftor i det :)

Jag känner mer än en Mats i Falköping, bland annat min brorsa, dock ingen Mats med ett kar av den storleken:) Om karet kommer från mina hemtrakter (Wikinga land) och det dessutom inhyst kräftor så kan du vara lugn. Trevligt med nya killar som förstår sig på kvalité;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spinner vidare på det jag hade i mitt förra salt kar för några år sedan, en del mjuk koraller en del acro/sps knappar osv inget är skivet i sten. Tar allt efter hand och vad som finns på marknaden. Mycket hänger väl på vad för LS jag får tag på, kanske en del sitter på. Men det slutgiltiga är väl att hålla så mkt färg i korallerna som ekonomin tillåter.. När det gäller tekniken så kommer jag ha det som krävs. bygger LED armaturer efter behov, väntar in lev på skummare, uv, ozon och div pumpar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använder också den bakgrunden till mina akvarium . Limmade med Seaview Bakgrundslim , dock har det släppt 2-3 gånger sitter ca:3-4 månader . Så se till att det sitter riktigt bra ,ser ut att vara krångligt att limma om det :) . Men är en riktigt grym bakgrund

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...