MickeP67 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Jag är färgblind och kan inte se när testet för Magnesium resp. Kalcium slår om från rött/lila till blått.Däremot går Kadmiumtestet alldeles utmärkt för det slår om från blått till gult.Någon som känner till tester för Magnesium och Kalcium för färgblinda? Det bästa vore en apparat som man enkelt kunde läsa av.... Citera
röris Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 HejDet finns div olika tester av märket hanna som jag tror skall funka Kolla på bioteds hemsida han har några olika Michael Citera
MickeP67 Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Vad jag kan se finns det en Hanna Checker för Calcium för 745kr, men inget för Magnesium. Citera
Andreas84 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Vad jag kan se finns det en Hanna Checker för Calcium för 745kr, men inget för Magnesium.tror inte magnesium finns tyvärr. http://www.hannainst.com/usa/prods2.cfm?id=045001 kolla här. Citera
MickeP67 Postat 12 september 2013 Författare Postat 12 september 2013 De är väldigt dyra de där, det är klart det lönar sig i längden.Just ju hade jag nöjt mig med en vanlig testavattenvariant, men någon som slår om från eller till gult från blått, eller någon annan färg som går att se, inte lila till blått. Citera
stigigemla Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 En tanke slår mig. Du skulle ju kunna testa i rött ljus från en cykelbaklykta t.ex. Man ser ju inget färgomslag men blått borde bli ogenomskinligt eller mörkt och rött klart. Har man svagt omgivningsljus kanske det kan fungera. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.