xedar Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Hej!har snart byggt klart en tunze kotroller som bygger på shemat från alex som wrang länka till i en annan tråd.det som är ändrat är att den kör på en annan timer krets med 2 st 555or så man reglera puls hastighet på 2 pumpar. Det som fattas är en lämplig transister så jag kan invertera signalen till den andra streamen.allt har kostat ungefär 20Kr men då hade jag en del grejor hemma, förutom transistorn då men den kostar väll än 70öre =) bifogar en bild, men det kommer komma fler på inbyggnad och waveboxen. Citera
wrang Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 grymt!!snyggt byggedu verkar ha detta med elbyggen i handen rätt så har du lust att slänga ihop en dimmodul till min dimmbara T5 armatur? Citera
xedar Postat 13 augusti 2005 Författare Postat 13 augusti 2005 ja har jobbat en 3 år med elektronik innan. =)Absolut wrang skicka bilder och data på grejorna du har så kan vi se hur det ser ut.Mvh Mikael Citera
stigigemla Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Wrang. Testar du den enkla ritningen du hade uppe här på forumet förut? Citera
uffe2 Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Stigigemla eller Wrang: Jag hittar inte den ritningen, kan någon hjälpa mig ? Citera
xedar Postat 13 augusti 2005 Författare Postat 13 augusti 2005 länk till shemma http://ealex.aqua-web.org/wavebox/circuit.htm/mvh Mikael Citera
wrang Postat 13 augusti 2005 Postat 13 augusti 2005 Jag har en Tunze Comline som du kan få dess mått är 110x110x300 så du kan bygga in din pumpSjälva dimmer modulen jag tänkte på fick jag från denna sida men hittar inte alla komponenter här hemmahttp://www.redwild.de/dimmung.htm Citera
wrang Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Vad kör du med för stream pump?Skulle det funka med en mindre stream pump tex stream (6000 2500-7000l/H) Citera
xedar Postat 14 augusti 2005 Författare Postat 14 augusti 2005 ja den boxen hade blivit perfekt, ang dimmern är det kondingarna du inte hittar?jag antar att det är 5V kondingar han använder för över 5V blir dom bra mycket större med en så hög kapasitans . så den här borde funka elfa.se art:67-640-21Mvh Mikael Citera
xedar Postat 15 augusti 2005 Författare Postat 15 augusti 2005 Hej!Ska snart iväg och hämta lite komponenter som jag saknade till bygget så den kommer bli klar idag och förhoppnigsvis också lådan som den ska va inbyggd i.Men jag saknar en stream pump så den får komma när man får lite mer finanser =)men man kan ju alltid titta på dom fina lysdioderna som blinkar i takt med hur pumparna jobbar,. ska fota o filma ikväll om jag hinner bli klar.Mvh Mikael Citera
jojjen Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Härligt!Nu väntar vi bara på en komplett inköpslista bilderna på det färdiga bygget Citera
xedar Postat 15 augusti 2005 Författare Postat 15 augusti 2005 hehe japp ska köra en fin lista sen =)okej är klar med controllern nu och filma lite med min skit kamera först utan ljus och efter 5sec kommer ljus =) http://sector-5.com/files/p1010147.movMvh Mikael Citera
wrang Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 jag kan bidra med plats på min hemsida kan göra en DIY del som jag redan har några utavwww.wrang.com Citera
xedar Postat 15 augusti 2005 Författare Postat 15 augusti 2005 hehe det hade vatt fint om du tatt den för min e sällan uppe =) Citera
wrang Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Lägger upp en liten film där Xedar testvisar sin styrning för Tunze Stream pumpar. Som han byggt själv Filmer är utav mov kvalite så Quicktime måste vara installerat på datornStart film Filmen startar i mörkt läge så man ser lysdioderna blinka och visa att tekniken funkar Citera
xedar Postat 15 augusti 2005 Författare Postat 15 augusti 2005 Tack så mycket wrang!min skit kamera kunde tyvär bara bjuda på en mov =)just nu ser man ingen skilnad i karet då jag bara pulsar en pump utan box. men jag tror nästa att det kommer nån våger när den sitter i box. men bättre blir det nog när 2st jobbar mot verran.Mvh Mikael Citera
xedar Postat 15 augusti 2005 Författare Postat 15 augusti 2005 Här är shemmat som jag byggde effter, små simpla ändringar av Alex shemma som finns här http://ealex.aqua-web.org/alla komponenterna finns att få tag i på elfa eller bejoken i malmö.oj glömde skriva att det är pin1 på streamen "blå låda" som är in från pottarnaMvh Mikael Citera
wrang Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Ny kvalite på filmenStart film med mpeg format Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.