Felix.W Postat 20 november 2013 Författare Postat 20 november 2013 (ändrat) Ännu värre. Vertex filtret saknar delar! ingen lock!.... Den kom med bruten försegling!Tycker det är riktigt dåligt. När man köper för så mycket så tycker jag man borde kolla upp vad man skickar till kunden.Deep Ocean får lösa det här omedelbart! Ändrat 20 november 2013 av Felix.W Citera
Strikt Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Vilket antiklimax, hoppas det löser sig! Citera
ormet Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Tråkigt, hoppas det löser sig. Det är tyvärr Deep ocean i ett nötskal. Billiga men man vet aldrig vad man får. Citera
Felix.W Postat 21 november 2013 Författare Postat 21 november 2013 Fick svar från Moby nu. Han ber om ursäkt för Vertexfiltret och skickar en ny på måndag.ang. Armaturen sa ha att han beställde svart från tillverkaren. Jag få köra på vit då. Omständigt att returnera den och vänta veckor på en ny från tillverkaren. Citera
Laggeman Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Jag hade tagit kontakt direkt med tillverkaren och bett dem om en ny armatur, så hade jag satt upp den befintliga så länge och sen skickat tillbaks den vita när den svarta kommit. Då kan du ju även kolla om Mobys påstående stämmer, att han har beställt den i svart. Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 hmm den väger 20-25kg. Jag har sagt till tillverkaren att jag skulle köpa av dom innan när dom gav mig ett specialerbjudande. Men gick och köpte av DO för det va 2,5 lax billigare inklusive frakt. Citera
Tägtgren Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 Ska bli riktigt kul att följa det här bygget! Citera
Felix.W Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 Tack Tim! Jo jag är själv spänd.Just nu är det bara jobbigt. Betalat för 30kg levande sten+frakt från whitecorals med gift card.Verkar inte funka och dom svarar inte på mail längre...DO som skulle skicka en ny Vertex reaktor svarar inte heller och ingen ny har dykt upp än.Akvariet som skulle va färdiglimmad förra veckan är inte heller gjord... Säger om en vecka varje gång. Citera
Felix.W Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Fick svar igår av WC. Gud va sega på svara. Dom ska skicka på måndag.Fick även svar idag av DO. Också seg på svara. Han hade stavat fel på paketet så den returnerades. Han ska ha skickat iväg den igen idag.Sanerade min RSM idag tog ur all sten och djur. Slängt ur gruset och haft både kallt och kokhet sötvatten i akvariet. Hoppas cyano är utrotad nu. Håller på att göra mer RO vatten nu... Citera
Felix.W Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Fått vertex media reaktorn och levande sten. Stenen kom kalla men ser ut att klara sig. kört i tunna med skummare en vecka nu.Beställde en ny osmosfilter Spectrapure MaxCap 180 GPD. Får hem den imorgon.Akvariet,bänken,RO tank och sumpen togs hem igår Måttet på akvariet blev 160x60x70cm till slut.Bestämt mig för att köra andra streamers än vad jag tänkt innan.Blir att att köpa ett par Tunze turbelle 6105 och multicontroller 7095. Citera
niki68 Postat 15 december 2013 Postat 15 december 2013 Fina grejer man kan säga gilar Vertex Felix säg till när du startar din Led vill komma och titta , vi få se om det är värd byta min R2 med S. Citera
Felix.W Postat 15 december 2013 Författare Postat 15 december 2013 Fina grejer man kan säga gilar Vertex Felix säg till när du startar din Led vill komma och titta , vi få se om det är värd byta min R2 med S.Tack! Javisst Citera
Felix.W Postat 15 december 2013 Författare Postat 15 december 2013 Läcktestat idag! Returpumpen är avstängd på bilderna. Citera
Felix.W Postat 15 december 2013 Författare Postat 15 december 2013 Tömt akvariet och sumpen på kranvatten nu och håller på att fylla upp med RO vatten. Att fixa nästa vecka är att köpa streamerpumpar med kontroller och skära frostade filmen till akvariets övre del.Tänker avslöja vad för fiskar jag ska ha i den.Tänker behålla mina fiskar som går i RSM130 och flytta över dom till stora akvariet.Dessa har jag:2 Amphiprion ocellaris 1 Elacatinus oceanops 1 Pterapogon kauderni 2 Gobiodon citrinus1 Amblyeleotris randalli 1 Gramma loreto 1 Chrysiptera hemicyanea 1 Chrysiptera springeriska köpa:1 Stonogobiops nematodes 6-8 Serranus tortugarum 1.2-3 Paracheilinus mccoskeri 2 Ecsenius bimaculatus 2 Ecsenius stigmatura 1 Assessor macneilli 1 Assessor flavissimus 1 Centropyge acanthops 1 Genicanthus bellus hona Kanske köpa:8 Chromis insolata 7 Apogon cyanosoma 1 Acanthurus leucosternon 1 Zebrasoma flavescens 6-7 Pseudanthias squamipinnis 10 Chromis viridis Citera
ormet Postat 16 december 2013 Postat 16 december 2013 Var hittar du Assessor någonstans? Till vettiga priser kanske jag ska tillägga. Har varit sugen på en grupp flavissimus länge men de kostar upp till tusingen styck. Citera
ormet Postat 16 december 2013 Postat 16 december 2013 Hehe ja du har väll vissa fördelar med att jobba på leasingen. Lycka till då, rejäl fisklista minsann! Citera
Strikt Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Ska bli spännande att se när du är igång:) Citera
Felix.W Postat 18 december 2013 Författare Postat 18 december 2013 Hehe ja du har väll vissa fördelar med att jobba på leasingen. Lycka till då, rejäl fisklista minsann!mmJag undrar vart du har fått den informationen från? Citera
Felix.W Postat 18 december 2013 Författare Postat 18 december 2013 (ändrat) plastfilmen är på,vatten,sand och levande stenen är i nu och i refugium har jag lagt i mirakelleran med ett lager sand över. Ändrat 18 december 2013 av Felix.W Citera
Felix.W Postat 20 december 2013 Författare Postat 20 december 2013 Igår kvällinnan...Mittenluckan trillade av...Fick hem en Tunze streamer 6105 idag.Höll i manualen i vänster handPang! så satt magneterna fast på köttet i lillfingret och en bit på handflatan....!#@? Det gjorde riktigt ont och blödde.Sitter nu men en ny bluetooth och försöker hitta läkningskoden till PS armaturen.... Citera
toompa Postat 21 december 2013 Postat 21 december 2013 Ser bra ut ajj! det är drag i magneterna så förstår att det kändes Citera
Felix.W Postat 21 december 2013 Författare Postat 21 december 2013 Max belysningTunze pumpen va inte så tyst på typ 9000-13000L/h Har skruvat ner den nu till ?/h Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.