StefanL Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Har ett antal blå skivanemoner som normalt är 5-10 cm men som nu har skrumpnat ihop en del trillar ner på botten, verkar också som de på botten mår bättre.Inget speciellt som har hänt mer änn att en BTA har vandrat runt pland Xenian, detta har hänt förr utan att det har påverkar. Någon som har en ide? Kör alltid med kol.Jag är rätt säker på att det inte är Euphylian som är skylding finns skivor som är 20 cm bort som är påverkadeNitrit 3-4Ingen mätbar forsfor, men troligen lågt eftersom där är lite cyanoCa 440Alk 8.6Mg 1400 Citera
salta wille Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Nitrit 3-4? alltså NO2 ska vara 0! Du har inte mätt Nitrat? Citera
StefanL Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 rätt nitrat, nitrit är noll Citera
phhasek Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Om de på botten mår bättre kan det ju bero på att de där uppe får för mycket ljus. En tanke bara. Det är väl när de "jobbar" för att få mer ljus som de sträcker på sig och ser större ut. Citera
StefanL Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 tanken har slagit mig dock har jag inte ändrat något på ljuset på 4 månader, verkar konstigt att det helt plötsligt blir för mycket ljus Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Så är det lite ljus sträcker på sig och ser stora ut. Mycke ljus kan leda till att dessa skrumpnar men brukar vänja sig efter ett tag om det inte är på tok för mycke. Men den kan med varit i krig lite svår att säga exakt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.