Pasaputte Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Hej det min första post, hoppas den blir bra. gärna några kommentar Tråden kommer updateras vid förändring.Lido 125 Vit Köpt beg via blocket.Borrning 3 hål 2 X32 1 X25 (Majorna Glas).Sump mått 35X53X24 (Majorna glas).http://www.majornasglas.com/Rör PVCU (BIoted)http://www.biotedmarin.se/Bubble Magus Curve 5 Köpt i USA Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Ser kul ut..Trevligt bygge.Kommer bli bra det där.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Kör hårt! Ser lovande ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spiggen Postat 20 september 2013 Dela Postat 20 september 2013 Kommer bli finemang!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 22 september 2013 Författare Dela Postat 22 september 2013 Marine Blå,Laser skärning Fick böja den så att den passar måttet i akviariet, så som jag ville ha det. Så här kommer det att se ut i karet med retur. Dags för limning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 22 september 2013 Dela Postat 22 september 2013 varför hålen där nere på avrinningen?? du kommer nog o få problem med fylld sump eller en ljudlig avrinning för du måste ha ditt primärrör så högt att det blir ett slörpande ljud från den optimalt e o ha den ca 10cm under vattennivån i karet o reservröret lite under nivån. Bara en liten tanke från mig men jag kan ha tänkt fel där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 22 september 2013 Författare Dela Postat 22 september 2013 Tack Tommy Du har helt rätt , jag beställde plexi med fel skärning, från UK , jag har redan limmat från insidan 1 mm blå plexi och stängt hål radan.bilder kommer snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 22 september 2013 Dela Postat 22 september 2013 Tack Tommy Du har helt rätt , jag beställde plexi med fel skärning, från UK , jag har redan limmat från insidan 1 mm blå plexi och stängt hål radan.bilder kommer snart.Då e de nog lugnt, va lite orolig där en stund Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 11 oktober 2013 Författare Dela Postat 11 oktober 2013 PVC koppling är klar , dags för vatten test. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 15 oktober 2013 Författare Dela Postat 15 oktober 2013 Vatten test blev bra , Ingen läckage från PVC. denna vecka kommer jag ha inreda och köra bara saltvaten utan lampor tills diatom är borta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 15 oktober 2013 Författare Dela Postat 15 oktober 2013 Karet på plats med stenar och Vatten Jag tänker köra ( deep sand bed ) har ej bestämt än , vad rekomendrar ni ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 21 oktober 2013 Dela Postat 21 oktober 2013 Karet på plats med stenar och Vatten [ATTACH=CONFIG]104188[/ATTACH]Jag tänker köra ( deep sand bed ) har ej bestämt än , vad rekomendrar ni ?HepBeror ju på men så lite sand som möjligt lätt att hålla rent.MVH-Conny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 21 oktober 2013 Dela Postat 21 oktober 2013 Jag rekommenderar att köra utan sand. Jag hade en minimal andel levande sand men drogs med förhöjda värden i nitrat och fosfat , jag sög då ur all sand och har idag "bare bottom" i karet. Idag, ca 3 veckor efter bytet, har jag knappt mätbara värden i vare sig nitrat eller fosfat (byter ca 10% vatten per vecka).Ser förövrigt riktigt bra ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 HepHur gick det med T5 orna ?Får komma på besök när det passar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 15 november 2013 Författare Dela Postat 15 november 2013 Dags för uppdatering:det är tredje vecka med diatom , skummaren jobbar för fullt, producerar riktig illa luktande brun smuts köpte Chaeto alger och nu ligger dem i sumpen, fundera på att utöka cirkulationen i refugium är det bra eller behövs ej?kommer och flytta några av mina fiskar under helgen.[h=2][/h] Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 30 december 2013 Författare Dela Postat 30 december 2013 Lite nya bilder om hur det ser nu, inte bästa bilder men testar olika kamera inställning. MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 30 december 2013 Dela Postat 30 december 2013 Oj, vilken fin bild på hökfisken!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 2 januari 2014 Författare Dela Postat 2 januari 2014 Tack Lotta God fortsättningMVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 9 mars 2014 Författare Dela Postat 9 mars 2014 Nya Bilder måste lära mig ta bättre bilder MVH Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gurra600 Postat 17 mars 2014 Dela Postat 17 mars 2014 Fint bygge.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 17 mars 2014 Dela Postat 17 mars 2014 Vad snyggt det är, ser att jag får placera om mina stenar lite tror jag ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 26 mars 2014 Dela Postat 26 mars 2014 Blev det något lock? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 26 mars 2014 Författare Dela Postat 26 mars 2014 hej Thomas det blev inte lock samma som din, men det blev en inspiration och jag tackar för,för att jag skulle kunna mata och städa fick jag höja locket från ytan, mest på grund av städning på backsidan, mitt kar syns från tre olika vinklar så har jag ej backgrund.här är lite bilder på toppen och nya bilder på mina anemoner,knappar etc bilderna tagna med mobil. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 mars 2014 Dela Postat 26 mars 2014 Mycket fint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Batty Postat 26 mars 2014 Dela Postat 26 mars 2014 Snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.