Felix.W Postat 25 september 2013 Dela Postat 25 september 2013 Har tittat lite på Titanium doppvärmare. Dom verkar bra. Men man behöver köpa till kontroller till dom. Läste någonstans att dom kan läcka. Hur går det till?Funderade på att köra utan doppvärmare först men upptäckte att det inte funkar för vissa koraller. Höjde t.ex temp från 26* till 27-27,5* här om dagen och upptäckte att både Montipora och Plerogyra sinuosa som såg döende ut mår ganska bra igen.Är det några som använder det? Hur funkar det?Är det någon som använder GHL profilux som kontroller? Funkar det bra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Felix.W Postat 25 september 2013 Författare Dela Postat 25 september 2013 Eller man kanske ska använda en UV-filter som doppvärmare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
phhasek Postat 26 september 2013 Dela Postat 26 september 2013 Varför ska du ha så varmt för? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 26 september 2013 Dela Postat 26 september 2013 Jag försöker hålla mellan 25 och 26. Temperaturen reglerar jag med fläktar. Jag tycker mig se sämre polypexpansion på t.ex Euphyllia när det går över 26. (Och absolut om det går över 27) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Felix.W Postat 26 september 2013 Författare Dela Postat 26 september 2013 Jaha. Läste någonstans att bubbelkorall skulle ha det varmare. Den kan ha fått för lite ljus och mat också. Ser nu att doppvärmaren inte stannade på 27*Det är 28* nu. Alla koraller ser ut att må bra iaf. Mina tre sorters Euphyllia är helt utslagna som vanligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.