hagbard Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 http://se.reeflex.net/tiere/3124_Suberites_domuncula.htm Citera
petnym Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 "Suberites domuncula ist (sehr) giftig und das Gift kann Sie unter Umständen töten!!!"... "Töten" låter inte bra... Citera
hagbard Postat 27 september 2013 Författare Postat 27 september 2013 "Suberites domuncula ist (sehr) giftig und das Gift kann Sie unter Umständen töten!!!"... "Töten" låter inte bra...töten?= döda? Citera
Olle Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 http://se.reeflex.net/tiere/3124_Suberites_domuncula.htmGoogle översättningSuberites domuncula är (mycket) giftig och giftet kan döda under vissa omständigheter! Om du vill behålla Suberites domuncula, informera dig innan du köper giftet och dess effekter. Håll en bit papper med telefonnumret till giftet nödsamtal och all information om djuret bredvid ditt akvarium så att de kan hjälpa dig i en nödsituation. De telefonnummer gift nödsamtal kan hittas här: Tyskland Översikt: GIZ-Nord Global översikt: eapcct.org Detta meddelande visas när giftig, mycket giftig och även djur vars gift kan döda dig omedelbart. Varje person reagerar olika på gifter. Vänligen därför väga risken för sig själva och sin omgivning mycket väl ut, och du aldrig agera hänsynslöst! Citera
hagbard Postat 27 september 2013 Författare Postat 27 september 2013 några liknade svampar poppar upp här o där...måste id dom...man blir ju stirrig Citera
hagbard Postat 1 oktober 2013 Författare Postat 1 oktober 2013 Nej tror inte det svårt att se..det växer i små grupper och ser ut som små klot med stjälk..vin/brun färgade ett par går mot orange...en grupp sitter mellan en glabricens och en glasros..utan påverkan från dessa stingers Citera
Blåbert Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Är det en sådan gynnare som har uppstått under min calustrea? Citera
hagbard Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 (ändrat) jag måste fråga blåbert och Anderzon om ni menar min sort eller otyget jag länkade till på reeflex? såg i en annan tråd och de jag har är väldigt lika denna här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?57004-Vad-är-detta&highlight=bubbelalg men nån grön bubbla har jag aldrig sett utan de är vinfärgade från start när de poppar upp o börjar växa..efter en tag går en del åt det oranga hållet i färg...förövrigt så skulle jag icke våga ta i dom som snubben gör utan att veta exakt vad det är..med tanke på länken från reeflex...menar man bör nog utgå i hanteringen av karet att det kan....finnas riktigt nasty djur däri!...detta behöver ju inte vara det..men det skadar inte att vara försiktig och använda handskar Ändrat 6 oktober 2013 av hagbard Citera
Blåbert Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Jag är först och främst sugen på att veta vad jag har. Liknar den din hagbard (du har väl inte postad nån bild på din?).Min är lite mer snrivlig i ytan än de på reeflex, samt knallgul Citera
phhasek Postat 10 oktober 2013 Postat 10 oktober 2013 På vilket sätt kan den döda? Måste man äta den eller räcker det med att andas in eller få något på huden? Jag menar man går ju inte runt i skogen och är rädd att dö av en vit flugsvamp även om den är extremt giftig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.