Felix.W Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Är det någon som har koll på 1" och 3/4" är i mm?1" ska väl vara en inch. Beställt 1" grejer från USA och Hongkong och fick 32mm.Men på converters på internet så är 1 inch 25mm....Beställt 3/4" saker nu från USA och Tyskland och hoppas att dom passar och är 25mm.... Citera
mikoto Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Det är så lurigt med att på PVC i mm storlek så mäter vi diametern på rörets utsida medans tum måtten brukar gälla rörens innerdiameter. Det kan vara det som är knasigt för dig. Citera
Felix.W Postat 30 september 2013 Författare Postat 30 september 2013 Jag beställde 1tums/inch delar och fick 32mm innerdiameter Citera
JonasW Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Låter väldigt konstigt. Låter som en felleverans?1" ÄR 25.4mm och inte 32.0. Man kan ju undra var de mäter 1" då Citera
backstrd Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 Låter väldigt konstigt. Låter som en felleverans?1" ÄR 25.4mm och inte 32.0. Man kan ju undra var de mäter 1" då Tyvärr finns det inget mått på ett 1" rör som är 1", jag har fått det förklarat nån gång hur det hänger ihop men kommer inte ihåg exakt. Men det var ungefär så att det var förr innermåttet som var 1", sen kunde man börja med tunnare gods i rören och då behöll man yttermåtten. Jag kan ha fått det förklarat fel, men oavsett så är det lönlöst att försöka mäta sig till tum-mått på rör och försöka förstå vart det måttet är.Här är en tabell jag brukar använda istället, där ser du att 1" är runt 33 mm. http://www.begroup.com/sv/BE-Group-sverige/Produkter/Rostfritt/Produktinformation/Jamforelse-DN---tum---mm//D Citera
jacs Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 Rörgänga 1" är inte 25.4mm ytter kan jag säga så det är skillnad på vanlig tum och rör tum sas som "backstrd" visar så bra med sin länk. Det är en djungel där ute med olika tabeller map tum kontra mm.//Jonas Citera
Felix.W Postat 1 oktober 2013 Författare Postat 1 oktober 2013 Suck... Varför göra det så svårt? Då passar rördelar med " inte med vanliga metriska rör vi använder av här? Citera
jacs Postat 2 oktober 2013 Postat 2 oktober 2013 Det är inte så svårt men om du kollar upp och pratar med de du beställer av så får du rätt saker tillslut. Mao förundersökning först beställning sedan så blir det ej fel förhoppningsvis. Rör är rör och har alltid varit och systemet fungerar idag, har för mig det var värre förr med rör från England kontra övriga länder i det avseendet.//Jonas Citera
Felix.W Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Tror jag löst det. beställde delar från koicarp.net nu. Converter Socket - For joining "Imperial Gray PVC Pipe" to "Metric Gray PVC Pipe"När jag fått alla delar så borde de gå att sätta ihop nu. 3/4" Eductor eller Lock-line med 3/4" thread/slip genomföring med 3/4" hane/hona 90* med 3/4" PVC rör med Converter socket till 25mm Vet nu även att eductor och lockline segmenter inte är kompatibla. Min 1" eductor sprack när jag försökte sätta in en lockline...Fick även det bekräftad av butiken jag nu har beställt nya från. Blir två st eductor där jag tar segmenter från den ena för att förlänga den andra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.