Gå till innehåll

inch och mm på genomföring och lockline


Felix.W

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har koll på 1" och 3/4" är i mm?

1" ska väl vara en inch. Beställt 1" grejer från USA och Hongkong och fick 32mm.

Men på converters på internet så är 1 inch 25mm....

Beställt 3/4" saker nu från USA och Tyskland och hoppas att dom passar och är 25mm....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter väldigt konstigt. Låter som en felleverans?

1" ÄR 25.4mm och inte 32.0. Man kan ju undra var de mäter 1" då :)

Tyvärr finns det inget mått på ett 1" rör som är 1", jag har fått det förklarat nån gång hur det hänger ihop men kommer inte ihåg exakt. Men det var ungefär så att det var förr innermåttet som var 1", sen kunde man börja med tunnare gods i rören och då behöll man yttermåtten. Jag kan ha fått det förklarat fel, men oavsett så är det lönlöst att försöka mäta sig till tum-mått på rör och försöka förstå vart det måttet är.

Här är en tabell jag brukar använda istället, där ser du att 1" är runt 33 mm.

http://www.begroup.com/sv/BE-Group-sverige/Produkter/Rostfritt/Produktinformation/Jamforelse-DN---tum---mm/

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så svårt men om du kollar upp och pratar med de du beställer av så får du rätt saker tillslut. Mao förundersökning först beställning sedan så blir det ej fel förhoppningsvis. Rör är rör och har alltid varit och systemet fungerar idag, har för mig det var värre förr med rör från England kontra övriga länder i det avseendet.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag löst det. beställde delar från koicarp.net nu. Converter Socket - For joining "Imperial Gray PVC Pipe" to "Metric Gray PVC Pipe"

När jag fått alla delar så borde de gå att sätta ihop nu. 3/4" Eductor eller Lock-line med 3/4" thread/slip genomföring med 3/4" hane/hona 90*

med 3/4" PVC rör med Converter socket till 25mm :)

Vet nu även att eductor och lockline segmenter inte är kompatibla. Min 1" eductor sprack när jag försökte sätta in en lockline...

Fick även det bekräftad av butiken jag nu har beställt nya från. Blir två st eductor där jag tar segmenter från den ena för att förlänga den andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...