Gå till innehåll

Skydda bottenrutan?


Robert Lennqvist

Rekommenderade inlägg

Risken är inte så stor som man ofta tror genom att vattnet dämpar fallet av stenen.

Jag är mer rädd när jag tappar täckglas som seglar iväg genom karet och dunkar i sidoglasen.

Precis!

Jag har tappat stenar på oskyddad botten och aldrig varit orolig. Det som jag är mest rädd för är att repa de rutor man tittar in igenom när man håller på att bygga och revpelaren kanske rasar eller att man råkar dra stenen mot rutan när man står på en stege och vridit sig själv 720 grader och böjt armen på minst fem ställen för att komma åt att placera en sten som är helt avgörande för om man kommer att njuta eller reta sig varje gång man tittar in i akvariet! :smiley5: . Kanske något tillfälligt skydd i form av plexi eller annat just under sådanan moment.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här citatet skulle man kunna skämta mycket med... men jag försöker hålla lite nivå på mina skämt så jag är tyst. :ler: :ler: :ler:

Tur för dig att du inte har lika låg humor som mig då! :skrattar:

Precis!

Jag har tappat stenar på oskyddad botten och aldrig varit orolig. Det som jag är mest rädd för är att repa de rutor man tittar in igenom när man håller på att bygga och revpelaren kanske rasar eller att man råkar dra stenen mot rutan när man står på en stege och vridit sig själv 720 grader och böjt armen på minst fem ställen för att komma åt att placera en sten som är helt avgörande för om man kommer att njuta eller reta sig varje gång man tittar in i akvariet! :smiley5: . Kanske något tillfälligt skydd i form av plexi eller annat just under sådanan moment.

Jag har nu bestämt mig för min del och det blir inget bottenskydd. Dock undrar jag om du har varit OS gymnast med tanke på din vighet!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu bestämt mig för min del och det blir inget bottenskydd. Dock undrar jag om du har varit OS gymnast med tanke på din vighet!:)

Bara akvarist, men jag tycker alltid jag känner mig sådan när jag skall ha en korall eller sten på en plats jag bestämt mig för. Det som sägs under dessa seanser får t.o.m. katten att generat hålla för öronen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...