Gå till innehåll

Hjälp akut


krilleman

Rekommenderade inlägg

32 liters nano https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?56909-Mitt-F%F6rsta-nano-kar-n%F6jd-18-%E5ring-)

bytte vatten i går som var 3 dagar gammalt! hade haft i 15 ml denitrol i ungefär 8 liter vatten. efter det har i snigel dött 2 är nära på att stryka med och mina koraller slår ej ut! la i 10-15 gram aktivt kol nu!

vad ska jag göra? släcka helt ge mer ljus? bild kommer snart och värden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur tillförlitliga stickor är till saltvatten. Det nya vattnet som du bytte med va det 3 dagar gammalt sötvatten eller saltvatten?

Om det är nyblandat saltvatten kan djuren reagera på det. Har salthalten ändrats efter vattenbytet? Annars kanske det nya vattnet va för kallt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denitrol är inget du behöver ha i när du gör delvattenbyte. Har korallerna mått bra innan ska du inte ändra på ljuset.

Låter som vattenvärdet ändrats för hastigt. När bytte du vatten innan? Skaffa även test för mineralvärden typ Ca & MG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack så jätte mycket alla. Felix: det var saltvatten jag bytte förutom att jag hade haft i denitrol var värdena koreckta. daTruka: jag mäter saltvatten och temperaturen med en densimetor, fungerar jättte bra!

tack lasse ska skrota stickorna jag lovar! har 1 sten korall Euphyllia glabrescens men den ska inte vara så kräsen!

ska jag behålla aktiva kolen eller sumpa den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...