Lunka Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 (ändrat) Har en BTA som delade sig för ett par månader sedan men nu har den ena försvunnit och den andra sitter ut o in under en sten. Syns knappt. Bytte till dreamchip för någon månad sedan men började svagt och sakta dragit på lite mer, kan det ha någon koppling? Att den inte gillar ljuset? Kör med aktivt kol, bytt vatten regelbundet de senaste månadernaMed vänlig hälsning Mathias Värden Salt 1.026Mg 1440Ca 435Kh 13Po4 lägre än 0.03Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Ändrat 4 oktober 2013 av Lunka Citera
Lasse Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Jag fick en BTA från Morot för ca 3 månader sedan - har blivir 3 stycken nu och rejält stora. Hos mig har de hela tiden suttit under Dreamchip som har körts på ca 150 W. bara bra erfarenheter. Däremot har jag märkt att de är väldigt känsliga för ozon och de är numera min indikator på att det är dags att stänga av ozonet en stund.MVH Lasse Citera
Lunka Postat 4 oktober 2013 Författare Postat 4 oktober 2013 Ok. Körde ozon ett par veckor, har gjort det förut fast då har jag iof inte haft bta. stängde av för ngn vecka sen. Kanske reper sig ändå. Brukar de se hängiga ut länge efter du slagit av ozonet? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
Lasse Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Ett par tre dagar om jag inte är uppmärksamMVH Lasse Citera
Ted Camenius Postat 5 oktober 2013 Postat 5 oktober 2013 Jag fick en BTA från Morot för ca 3 månader sedan - har blivir 3 stycken nu och rejält stora. Hos mig har de hela tiden suttit under Dreamchip som har körts på ca 150 W. bara bra erfarenheter. Däremot har jag märkt att de är väldigt känsliga för ozon och de är numera min indikator på att det är dags att stänga av ozonet en stund.MVH LasseHur märker du att de är känsliga mot ozonet?drar de ihop sig? Vandrar? Bleks eller delars sig av stress..blir lite nyfiken då jag kör ozon konternueligt utan att märka något. Men det kan vara bra att ha i bakhuvudet då jag kör lågt men drar upp ozonet ibland. Vill ju absolut inte att de ska vandra iväg nånstans.. Citera
Lasse Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Som Morot säger - och då är det bara dra ner/stänga av ett tag så går de tillbaka.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.