Gå till innehåll

Dreamchip och BTA.


Lunka

Rekommenderade inlägg

Har en BTA som delade sig för ett par månader sedan men nu har den ena försvunnit och den andra sitter ut o in under en sten. Syns knappt. Bytte till dreamchip för någon månad sedan men började svagt och sakta dragit på lite mer, kan det ha någon koppling? Att den inte gillar ljuset? Kör med aktivt kol, bytt vatten regelbundet de senaste månaderna

Med vänlig hälsning Mathias

Värden

Salt 1.026

Mg 1440

Ca 435

Kh 13

Po4 lägre än 0.03

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ändrat av Lunka
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en BTA från Morot för ca 3 månader sedan - har blivir 3 stycken nu och rejält stora. Hos mig har de hela tiden suttit under Dreamchip som har körts på ca 150 W. bara bra erfarenheter. Däremot har jag märkt att de är väldigt känsliga för ozon och de är numera min indikator på att det är dags att stänga av ozonet en stund.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en BTA från Morot för ca 3 månader sedan - har blivir 3 stycken nu och rejält stora. Hos mig har de hela tiden suttit under Dreamchip som har körts på ca 150 W. bara bra erfarenheter. Däremot har jag märkt att de är väldigt känsliga för ozon och de är numera min indikator på att det är dags att stänga av ozonet en stund.

MVH Lasse

Hur märker du att de är känsliga mot ozonet?

drar de ihop sig? Vandrar? Bleks eller delars sig av stress..

blir lite nyfiken då jag kör ozon konternueligt utan att märka något. Men det kan vara bra att ha i bakhuvudet då jag kör lågt men drar upp ozonet ibland. Vill ju absolut inte att de ska vandra iväg nånstans.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...