Gå till innehåll

Antimögelmedel - Hur farligt?


Kajjan

Rekommenderade inlägg

Hallå!

Jag köpte en tid tillbaka silikon på hornbach, googlade lite snabbt medans i affären och såg a Sikasil-E svart fungerar så fint. Limmade några bitar i den blivande sumpen igår och skulle ta ett par till idag men fick för mig att dubbelkolla silikonet, varför inte liksom. Nu visar det ju sig att Sika gjort en ändring i sitt silikon -11 någon gång och det svarta numera innehåller antimögelmedel.

Så till frågan, hur farligt är det? Kan jag silikona över de bitar jag har gjort och ta resten med ett godkänt silikon, eller ska jag riva ut allt och börja om då det är tokgiftigt?

Kan tillägga att jag räknar med att få riva ut allt, men ville kolla med er först så jag inte är övernojjig bara.

// Kaj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå!

Jag köpte en tid tillbaka silikon på hornbach, googlade lite snabbt medans i affären och såg a Sikasil-E svart fungerar så fint. Limmade några bitar i den blivande sumpen igår och skulle ta ett par till idag men fick för mig att dubbelkolla silikonet, varför inte liksom. Nu visar det ju sig att Sika gjort en ändring i sitt silikon -11 någon gång och det svarta numera innehåller antimögelmedel.

Så till frågan, hur farligt är det? Kan jag silikona över de bitar jag har gjort och ta resten med ett godkänt silikon, eller ska jag riva ut allt och börja om då det är tokgiftigt?

Kan tillägga att jag räknar med att få riva ut allt, men ville kolla med er först så jag inte är övernojjig bara.

// Kaj

Skiljer nog från mäkte till märke, men det är ganska giftigt. Påverkar garanterat koraller, fiskar är jag lite osäker på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...