Mickss Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 Skulle göra vattenbyte idag och kolla igenom tekniken, då jag såg att den här lilla röda luft röret som sitter på skummaren inte tar in luft.Kan inte reglera luft intaget. Vad har hänt? Har testat att stänga av skummaren och slå på den. Men den hoppar inte i gång. Citera
Mickss Postat 13 oktober 2013 Författare Postat 13 oktober 2013 Testade och blåsa, men det händer ingenting. Känns nästan som att det är någon form av stopp. Citera
Daniell523 Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 Lägg den i varmt vatten ett tag och sedan skölj av den. Citera
Mickss Postat 13 oktober 2013 Författare Postat 13 oktober 2013 ok tack för alla tips, ska testa och lägga skummaren i varmt vatten. Återkommer om det funkar Citera
plattfische Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 Jag pillade isär min MC500 häromdagen, det var lättare än vad jag trodde. Finns lite instruktioner här: http://www.theaquariumsolution.com/maintaining-mc-and-ap-skimmers-aquabee-pump Citera
Wiking Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 Antagligen så har det bildats kalk på det stället luftslangen går in i pumpen. Det bästa är att plocka ur hela skummaren och ge den ett ättika eller citronsyra bad över natten. Citera
Guest Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 En klassiker det där får det då och då i min skummareDock är min av annat märke men tror förr eller senare händer det dom flesta salt/kalk avlagringar Citera
Mickss Postat 13 oktober 2013 Författare Postat 13 oktober 2013 Hej! Nu har jag lagt skummaren i ett bad med varmvatten en stund. Och det funkade nu fungerar den som aldrig förr. Tack för alla bra tips. Citera
Guest Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 kanon den hade sonika blivit täppt i näsan då Citera
Tevowo Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 Har själv upplevt exakt samma problem och det har berott på kalk. Plockar inte ens itu min, sätter den över natten i en spann ljummet vatten med ättika och sköljer den noga dagen efter, funkar utmärkt för mig. Citera
Guest Postat 13 oktober 2013 Postat 13 oktober 2013 JAg brukar ha som vana att vid vattenbyte Låta skummaren suga i sig en kopp med ROvatten. Citera
JonasW Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Om man bara stänger av den vid vattenbyta så ska vattnet backa upp i slangen & lösa upp saltkristallerna som bildas i luftslangen. Ibland släpper jag ned osmosvatten med en spruta också. Citera
Daniell523 Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Varsågod det var ett nöje kunna hjälpa till.Stäng av den ibland någon minut så brukar det bli bättre fart igen efteråt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.