Gå till innehåll

Är det standard att ha problem med mikrobubblor? (Aquarium system 400)


Nille83

Rekommenderade inlägg

Är det standard att det kommer och går med bubblorna i karet? och är det någon som har något tips för att bli av med dem.

Jag har min avrinningsbox i karet. Har testat allt. Just nu har jag filtervadd i boxen och nylonstrumpa runt boxen, men det läcker ut bubblor ibland ändå. Jag får problem med filtervadden att den blir full med skit, vilket i sin tur gör att det blir trögt för vattnet att komma igenom boxen och då höjs vattnet i skummarkoppen. Så detta med filtervadd får jag lägga ner om jag inte ska behöva rengöra det 4 gånger i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder "bubbelfällan" om man nu kan kalla det för de. Jag provade först att köra den med det som ingick, men då läckte den bubblor i hela karet hela tiden. Provade då att fylla den med filtervadd och nylonstrumpa, men problemet blir då efter 2 dagar att vadden blir full med skit så vattnet har svårt att tränga igenom. Vilket gör att nivån stiger i koppen eftersom vattnet har ingenstans att ta vägen. Jag har provat att köra rak luftslang med fullt luftflöde också.

Pumpen har ca 10 cm upp till ytan och avrinningsslangen är ungefär vid ytan.

Skummaren är i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...