Nille83 Postat 23 oktober 2013 Postat 23 oktober 2013 Är det standard att det kommer och går med bubblorna i karet? och är det någon som har något tips för att bli av med dem.Jag har min avrinningsbox i karet. Har testat allt. Just nu har jag filtervadd i boxen och nylonstrumpa runt boxen, men det läcker ut bubblor ibland ändå. Jag får problem med filtervadden att den blir full med skit, vilket i sin tur gör att det blir trögt för vattnet att komma igenom boxen och då höjs vattnet i skummarkoppen. Så detta med filtervadd får jag lägga ner om jag inte ska behöva rengöra det 4 gånger i veckan. Citera
Nille83 Postat 23 oktober 2013 Författare Postat 23 oktober 2013 Hur länge har din skummare gått?3 månader Citera
Admiral Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Den är typ samma som TMCs V400Enda som funkade var tyvärr Bubble fällan som följde med. Men jag hade aldrig nån problem med vatten nivåkörde den i sumpen så kan ha haft tur.var har du skummaren igen?bild? Citera
Nille83 Postat 24 oktober 2013 Författare Postat 24 oktober 2013 Jag använder "bubbelfällan" om man nu kan kalla det för de. Jag provade först att köra den med det som ingick, men då läckte den bubblor i hela karet hela tiden. Provade då att fylla den med filtervadd och nylonstrumpa, men problemet blir då efter 2 dagar att vadden blir full med skit så vattnet har svårt att tränga igenom. Vilket gör att nivån stiger i koppen eftersom vattnet har ingenstans att ta vägen. Jag har provat att köra rak luftslang med fullt luftflöde också. Pumpen har ca 10 cm upp till ytan och avrinningsslangen är ungefär vid ytan. Skummaren är i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.