Gå till innehåll

Hur installerar man en Sander Ozonizer???


Chum

Rekommenderade inlägg

Det var fasiken vad det luktar så fort ozonet har varit igång en stund... Ändå doserar jag bara kring 10 mg nu till mina 500 liter. Kan det vara att skummaren inte "orkar" dra in allt så jag kanske måste ha en luftpump som trycker på i andra ändan? =/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök lokalisera var lukten kommer ifrån, det borde du kunna känna precis när du startar apparaten.

Om det luktar från toppen på skummaren så lägg en påse aktivt kol på locket till skummarkoppen, se till så det täcker lufthålen i locket.

Antar att du har en påse aktivt kol i sumpen så nära utloppet från skummaren som möjligt.

Tveksamt om man kan sätta en luftpump som trycker in luft, tror att skummaren kan få lite för mycket luft då.

Satte inte du ett T kors på luftledningen mellan ozonisatorn och skummaren så den suger luft genom ozonisatorn och T korset?

I så fall kan du prova strypa luften lite från den delen som inte går genom ozonisatorn, på det sättet tvinga mer luft genom den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra minne där :nöjd:, det stämmer. Jag satte en T-koppling på den slang som går från ozonet till skummaren... just för att jag tyckte att skummaren lät som den fick för lite luft annars? =/ Lukten tycks komma från ozonisatorn, inte från skummaren. Från vattenytan känner jag inte samma lukt, utan allt kommer från sumpskåpet där all utrustning finns. Jag har aktivt kol i returfacket, efter skummaren... Kan det kanske vara så att mina slagar är för smala, så att ozonisatorn producerar mer ozon än vad skummaren klarra i fråga om att dra i sig mängd luft?? Silikonslangarna är ngt tunnare än plaströret som ursprungligen suger in luft direkt till ljuddämparen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...