NiXoN Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Jag tycker mig läst till att den är lite mer enkel som en vanlig doserpump(tex grotech/bubbelmagus) mendan den andra hade lite mer kalibrering och flödesinställningar.Sen är det samma pumpar så det är nog lite smaksak.//NiXoN Citera
stigigemla Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Inte riktigt samma pump. De Tyska pumparna har Santoprenslang och Kinapumpen har slang av silikon. Man räknar med 5 - 10 gånger längre livslängd på Santoprenslangar. Men i övrigt är pumpen väldigt lik.När det gäller pumparna med svart pumphus kan det vara så att det är ett billigare material. De vita brukar vara av Polyamid som är starkare än PVC. Citera
DaTrucka Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Inte riktigt samma pump. De Tyska pumparna har Santoprenslang och Kinapumpen har slang av silikon. Man räknar med 5 - 10 gånger längre livslängd på Santoprenslangar. Men i övrigt är pumpen väldigt lik.När det gäller pumparna med svart pumphus kan det vara så att det är ett billigare material. De vita brukar vara av Polyamid som är starkare än PVC.Den pumpen som länkas till i inlägg #25 har santropenslang.Troligen därför den är några ören dyrare med. Citera
Järv Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 troligen är det så då pumparna verkar vara rätt billiga att byta ut också.Men med samma pumpar så tror jag har menade mellan marine color och marine magic Citera
Järv Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 hur hög lyfthöjd brukar dessa ha för övrigt? då tänkte jag på kina pumparna Citera
stigigemla Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Lyfthöjden är bortåt 10 meter även på Kinapumparna. Men det blir nog lite sämre drifttid då.Konstigt. Pumpen i inlägg 25 har silikonslang på bilden. Santoprenslang är vitgul och helt ogenomskinlig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.