gordan_ Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Hej jag har hittat 2 st nya liv i karet och undrar om detta kan vara BTA anamoner dom är inte större än 1-1.5 cm Men båda två har en fot/strumpa och dom har tentalkar med bubblor som dras in i strumpan när den blir skrämd, dom förflyttar sig runt i karet när jag upptäckte dom så var dom inte större än en halv cm Någon som vet vad det är för något? tacksam för svar vh Gordan Citera
Laggeman Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Googla bilder på Majano anemon och se ifall de stämmer överens. Citera
gordan_ Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 tack laggeman, tycker den ena stämmer överens och ser mer ut som en Majano inte lätt detta när dom är så små är det skadedjur?? Citera
petnym Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 tack laggeman, tycker den ena stämmer överens och ser mer ut som en Majano inte lätt detta när dom är så små är det skadedjur?? Ja, dom förökar sig som ogräs. Citera
JonasW Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Fick höra samma sak. Hade en stor Majano i mitt kar. Den växte rätt bra, men förökade sig aldrig. Efter ett par månader ville jag inte chansa längre & tog bort den med lite ättika i en spruta.Men att de ska föröka sig som ogräs är nog inte alltid sant. Citera
gordan_ Postat 29 oktober 2013 Författare Postat 29 oktober 2013 okej jag har kvar min, tycker den är stilig blir det fler så får jag ta bort dom Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.