thompa81 Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Hej,startade igång mitt kar igår och allt verkar gå ok. Dock undrar jag hur mycket luft man ska ge skummaren just nu. Sitter en luftslang på med ventil och stryper man den helt så låter skummaren väldigt lite. Öppnar jag upp och släpper igenom luft till skummaren så låter den ganska så mycket.Hur ska jag ha det? Lite luft på även om det låter.. Eller helt strypt, eller helt öppet? Har förstått att ljudnivån går ner när man börjar få lite saker i karet som skummaren kan arbeta med. Citera
Henric Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Mer luft så ökar skumningen. Skummet ska vara som färgen på kaffe i skummarkoppen. Du får sätta på en ljuddämpare på luftintaget. Att ljudet skulle minska när den får skit att jobba med har jag aldrig hört talas om. Citera
thompa81 Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Tack för extremt snabbt svar. Hur ser en sådan ljuddämpare ut? Och var skulle man kunna hitta en sådan? Citera
Manks Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 En gammal filmburk med filtervadd duger gott. Så här ser tunzes ut. Citera
turboadde Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Om jag har förstått det rätt så ska man ställa så man får så fina bubblor som möjligt men ändå så mycket luft som möjligt. Citera
thompa81 Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Tack! Då blir det till att bygga ihop ngt sådant! Citera
thompa81 Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Turboadde/ misstänkte att det var ngt sådant för såg inte riktigt rätt ut när jag hade fullt blås. Citera
turboadde Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Vad är det för skummare? Kanske nån som har lika som kan tipsa lite Citera
Mats_öland Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 sitter typ samma som detta orginal på min från fabrik ,,vanligt moppe bränslefilter..finns på bildels firmor. mackar mopedhandlare etc http://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/Honda/MT-50/Braensle/Braenslefilter31-230106.htm Citera
Mats_öland Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 + smidigt fall skafar ozon ,,jag bara borrade hål i sidan o tryckte in luftslangen.. Citera
thompa81 Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Pumpen som sitter på är iaf en eheim. Själva skummardelen är något annat no-name märke. Köpte det begagnat så tänkte köra på det initialt iaf. Men ska testa era tips.Tack än en gång Citera
Jarre64 Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Hej, har precis startat ett kar med begangnad Bubble magus som lät som ett tröskverk !! den funkade i ett dygn sen la den av, det visade sig att det var impellern som det hade gått ur en bit, ett tips, för det hade börjat med att en pinne hade lossnat sen gick halva impellern av och blokerade hela pumpen. Citera
thompa81 Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Lyckades ställa in luftflöden så att ljudet blev jämnt och sedan ljuddämpande jag skåpet det står i så nu funkar det ok. Tänkte uppdatera till en bubble magus vad det lider så jag ska ha ditt lilla tips i åtanke. Tack! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.