Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej tänkte ni som har denna ramp kanske kan svara på mina frågor :-) tänkte köpa en 120w på 1600k.

är 16000k blått eller går det i lila ? Vill ha blått.

fästena som medföljer som ska sitta på glaset går dom att sänka ner ? Med vänlig hälsning, Matthias

Postat

hej,

16kk är blått inte lila, finns mänger med bilder på google om du söker maxspect razor 16000k. så ser du färgerna.

jag körde min 6cm från vattenytan utan problem, jag skulle säga att anpassa det efter ditt kars mått så du täcker hela karet och inte får ljusspill.

Postat
Tack :-) men tänkte ej hänga den i taket utan använda fästena på kanten. Fick du 6 cm ifrån med dom ? Med vänlig hälsning,

Går att kapa benen hur man vill.. lägger man på akvariekanten utan ben blev det i mitt fall 6cm från ytan

Postat

kanon bara kapa benen i önskad längd då :-) jag beställde faktist en 16000k nu 120 Watt. hoppas det blir lagomt till mitt 200 liters kar :-) om det blir uppdatering sen då köper jag en till ramp bara :-)

Postat

hur kör du ditt ljus inställt ? tänkte hur många % för soluppgång osv :-) kör du moonlight med den också ? har 6 lysrör i karet nu med täcklock och det blir rätt varmt då :-(

Postat

jag körde min som max på 100% blått 66% vitt, sen hade jag 3 steg upp till max och 3 steg ner från ma

passivt 1% blått under natten och sedan enligt följande

blått 33

vitt 22

blått 66

vitt 44

Blått 100

vitt 66

blått 66

vitt 44

blått 33

vitt 22

Postat

nice :-) ska bli kul att testa :-). är du nöjd med den ?? ska jag köra några dagar på halvstyrka ? kanske bränner korallerna om man gasar på för fullt :P har 160w nu i t5rör

Postat

Jag har samma ramp och kör på de förinställda lägena, varierar lite mellan Preset 1 och Preset 2 med någon veckas mellanrum.

Klart smidigaste rampen jag haft nöjet att pilla på.

Postat
Jag har samma ramp och kör på de förinställda lägena, varierar lite mellan Preset 1 och Preset 2 med någon veckas mellanrum.

Klart smidigaste rampen jag haft nöjet att pilla på.

Bra att man kan köra med det :-) men funderar hur jag ska göra nu då det förhoppningsvis kommer lysa starkare än t5 lysrören :-)

Postat
jag var nöjd med den, jag har dock inte kvar mina då jag sålde av karet, nu till nya kommer jag köra pacific sun armatur istället

Dom ramperna är väldigt nice :-) Dock en annan prislapp ;-)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...