Gå till innehåll

Tips på måttbeställda luckor till akvariet + Någon som kan rekomendera svetsare i gbg


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

Någon här som har tips på vart ifrån man kan beställa måttbeställda köksluckor för att användas till bänk? Ikeas mått passar tyvärr inte riktigt vad jag tänkt mig.

Sen är jag också ute efter en svetsare i göteborg för att svetsa ihop en bänk till mig om någon har någon rekomendation (eller kanske någon här som byggt bänkar innan)

Överväger stål / aluminium över trä denna gången nämligen...

Är aluminium mycket dyrare än stål?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en lokal finmöbel snickare som jag har anlitat för att göra mina luckor runt min stålställning som en svetsare gjort. Jag vet att jag bor 10 mil bort men han är verkligen super duktig och gör köksluckor , trappor, fina skåp mm mm ja allt i trä. Jag är övertygad om att han skulle kunna fixa dina luckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är egentligen bara ute efter enkla högblank vita utan några detaljer :) Vet att man kan vända sig till köksbutiker men brukar hamna runt 750-1000kr luckan hos dem jag har frågat hos. Känns lite surt att betala 5-6k på enkla vita luckor till en bänk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lär bli dyrare med alu + att alu svetsar är mer ovanligt ,,pinnsvets o mig svets har ju varje bonde + väldigt många hobby mekare.

jag har 80x40x4 till mitt 720 och skulle jag göra den i alu med dom måtten och 4 ben hmmmm kan säga jag ej äns tänkte tanken bygga i alu !

Jag utför mesta dels svets reparationer på maskiner o mek och varit licenssvetsare så kan säga min bänk var billig ( gratis) byggd med spill bitar .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick till mina luckor i udda mått genom att köpa spånskivor med vit fanér på hornbach som jag sedan klädde in i vit högblank vinylfilm, blev riktigt nöjd med resultatet även om det var lite pilligt med vinylfilmen.

Var köpte du denna film? Eller menar du vanlig dekal-film?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...