Manks Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Är det möjligt att ha en sådan i ett nano på 54 liter, 60*30*30 cm?Jag vet att den är känslig för förändringar i vattenvärden, men i övrigt? Jag vill så gärna ha en sjöstjärna i mitt akvarium, och om det inte går, någon som har något förslag på en möjlig sjöstjärna att ha i ett så litet akvarium?(snart blir det till att skaffa sig ett rejält har jag insett )
Klubbsson Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Den tåligaste sjöstjärna du kan hitta är nog en grön ormsjöstjärna.
elNico Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Har en blå Linckia + en svart "taggig" ormsjöstjärna i mitt kar. Dom trivs men ormsjöstjärnan gömmer sej jämt. Har inte sett hela på ett halvår, men det sticker fram en arm då och då....Tycker nog att ormstjärnorna e roligare då dom rör sej mer.Läste precis att dom blå bör ha minst 100 gallon men min ser ut att trivas iaf.Här kan du kolla lite: http://species.fishindex.com/88
Manks Postat 25 augusti 2005 Författare Postat 25 augusti 2005 Jo, de blir lite stora, jag har ju bara 11-12 gallons, så det är ju inte så mycket att hänga i julgranen...
stigigemla Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 Det finns ju de små vita ormstjärnorna man brukar få med LS. De verkar tåla det mesta. Jag har en som lever i skrapväven till min magnetalgskrapa för nanot. Den tappar en arm ibland när jag skrapar karet men efter några dagar har den växt ut igen. En sådan borde du väl kunna byta till dig.
Manks Postat 27 augusti 2005 Författare Postat 27 augusti 2005 Jag hade en sådan som kom emd min LS, men den har nog blivit uppäten av någon, för jag har inte sett den på 2 månader...
Rekommenderade inlägg