Jaken Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Ska köpa doserpumpar och sitter nu och kollar runt vad som finns. Eftersom att jag behöver tre stycken så funderar jag på att köpa en som är tre i ett. Min fråga är därför om någon har erfarenhet av dessa. Aquamedic Medic RD3 Reef Doser triple.Fungerar tex programering bra? Krångel? mm?http://www.aquazoo24.de/Pumps.43/Dosing_Pump.70/Aqua_Medic.103/Aqua_Medic_RD3_Reef_Doser_triple.168.htmlps. om någon har doserpumpar till salu, hör av dig. Citera
acuario Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Aqua medics doseringspumpar suger.(kassa alltså) Jag vet av egen erfarenhet Citera
Jaken Postat 24 augusti 2005 Författare Postat 24 augusti 2005 Vad är problemet med dom? Har du något anna märke som du rekomenderar Svärd? Citera
acuario Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Jag var tvungen att åka till OK och köpa backventiler som jag satte på sugsidan för att de överhuvudtaget skulle orka pumpa fram vätskan. om slangarna är tomma så tog det sju svåra år innan de pumpade upp vätska om de överhuvudtaget gjorde det alls. Nä undvik dessa priset är bra men pumparna kass. Kolla IKS eller något annat märke Citera
Niclas Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Vet ej hur dessa är men de håller åtminstånde en vettig prisbild.http://www.aquaristikversand-bille.de/contents/de/d366.html Citera
Jaken Postat 24 augusti 2005 Författare Postat 24 augusti 2005 Har aldrig sett märket KNOP förut, men de verkar he enhel del andra prylar också. Någon som har någon som helst erfarenhet av detta märke?http://www.knop.de/ Citera
Vargklo Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Vad ska du göra med pumparna? Pumpa Ballingvätskor? Jag är ev. inne på samma idé. Citera
Jaken Postat 24 augusti 2005 Författare Postat 24 augusti 2005 Ja jag ska pumpa Ballingvätskor. Har kört med Balling manuellt nu i sex månader. Är mycket nöjd med metoden med har tröttnat på att hälla i manuellt varje dag. Så nu hade jag tänkt börja köra med doserpumpar. Citera
Lejonkungen Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Någon av dessa då? GroTech's stora set Pris:7000 kr GroTech's lilla set Pris:4000 krTror den stora har 7 flaskor och lika många kanaler (bilder och priser från Drakfisken). Går även att beställa från Tyskland.EP II + EP IV Reference:The TEC III NG can be extended by up to 2 additional modules.The additional modules will be connected to the basic device via a connection cable and will be triggered via the basic device.Function:EPII + EP IV pumps are individually programmable. Pumps are always dispensing time-shifted.EPII + EP IV voltage supply by the basic unit.Price:see current GroTech Pricelist GroTech Aquarientechnik GmbHBittenfelder Weg 871563 AffalterbachGermany Tel.:+49 (07144) 816690Fax.:+49 (07144) 816691eMail:info@grotech.de Citera
Klubbsson Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Jag var tvungen att åka till OK och köpa backventiler som jag satte på sugsidan för att de överhuvudtaget skulle orka pumpa fram vätskan. Har samma problem, ska genast åka till saltvattenakuten OK, tack för tipset. Citera
uffe2 Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 En bra pump ska suga !Aqua medics doseringspumpar suger.(kassa alltså) Jag vet av egen erfarenhet Citera
DSB Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Jag använder AquaCares doseringspump (1 kanal) och den har fungerat alldeles utmärkt i 2 år. Den kostar lite mer men fungerar åtminstone som den ska. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.