salta wille Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Jag ska upgradera mitt lilla 85 liters till ett 200 liters och vet inte hur jag ska göra så att det blir smidigast.85 karet står på ett tomt 250 liters kar som står på högkant (tomt förståss) 200 karet har jag tänkt att det ska stå där 85 karet står, så det måste till en massa flytt.Har funderat om det går att flytta 85 karet med bara 5cm vatten till nått ställe och fylla på vattnet igen och sedan göra iordning den nya platsen för att fylla på 200 karet med nytt vatten och flytta över allt.Eller hur ska jag göra bäst?
krille 55 Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Det funkar säkert. När jag köpte mitt rsm 130 så bar vi ut det i bilen och körde det fyra mil och bar in det där det skulle stå med sand och tio cm vatten i. sen fyllde vi bara på vattnet igen. Funkade från dag ett. Va försiktig och rör inte om mer än nödvändigt i sanden bara
Lasse Postat 13 november 2013 Postat 13 november 2013 Instämmer med Krille - flyttade ett clownhotell från Bohus till eslöv på det sättet en gång. När du flyttar det lilla så passar du på att byta mycket vatten. När du sedan startar det stora så flyttar du över allt vatten (och filter) från det lilla till det stora - och hux flux så funkar alltMVH Lasse
salta wille Postat 13 november 2013 Författare Postat 13 november 2013 En bild på det hur det ser ut idag. Vem som helst förstår att det inte kan se ut såhär!
hagbard Postat 13 november 2013 Postat 13 november 2013 byta karl? det är värre än att byta tangetbord det!men skämt o sidå håller jag med lasse avd missförstå inlägg med flit
Guest Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 men töm så mycke så du kan lyfta det flytta det försiktigt och sedan fyll på min nytt vatten. sedan fyller du detta i det nya så skulle jag göra. för är det igång på annan platts behöver man ej stressa med det nya.
Blåbert Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 En bild på det hur det ser ut idag. Vem som helst förstår att det inte kan se ut såhär!Sådär kan det ju inte se ut...
Rekommenderade inlägg