Gå till innehåll

Tropic marin PRO-reef salt extremt dåliga värden


Trotzig

Rekommenderade inlägg

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man bör kanske ha i åtanke att det rör sig om några batcher som blivit fel - detta har ju hänt andra tillverkare också.

I övrigt så bör även en sund dos mätfel inkluderas i ekvationen.

Saliferts K-test verkar krokna ganska fort, så öppnad förpackning har nog inte allt för lång livslängd, sedan har vi den eviga problematiken med salthalt, där olika mät och kalibreringsmetoder också ger en skaplig variation.

Vi har ju använt saltet själva i våra anläggningar i flera år och jag skulle uppskatta snittet på TM´pro reef till: Ca 410, mg 1270, kH 6,7-7 och Kalium runt 360-370 vid 35ppm.

Personligen föredrar jag salter som ligger inom ramen för naturligt havsvatten, och hellre lite lågt än för högt - i bok så känns det som om "missuppfattningen" om att ju mer desto bättre brett ut sig rejält!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt K-test var oöppnat & testat mot referensvätska. 340 är inte katastrof men det är inte heller godkänt.

Jag märker inte av din uppfattade utbredda missuppfattning här på forumet, men det kanske är dina kunder i butik som fått saker om bakfoten och påverkar din syn på saken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det vet jag inte - vi har bara bra och kloka kunder i vår butik :)

Mitt K-test var oöppnat & testat mot referensvätska. 340 är inte katastrof men det är inte heller godkänt.

Jag märker inte av din uppfattade utbredda missuppfattning här på forumet, men det kanske är dina kunder i butik som fått saker om bakfoten och påverkar din syn på saken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...