Aquario Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Råkade ta fel flaska när jag skulle dessinfektera karantän karet. Vet inte om det dessinfektera något?Jag undrar ochså om jag lyckades skölja bort alla rester när jag sköljde fyra ggr med kran vatten. Tacksam för lite hjälp. Citera
Blåbert Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Vaddå, har du klor på flaska? Klor är gasformigt vid atmosfärstryck....Är det inte lite drastiskt att desinficera med så starka rengöringsmedel? Citera
Manks Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 klorin dödar väl allt och lite till? Skulle väl vara i kombination med virkon för att kunna göra det mer potent? Dött har nog vad det än är gjort. Håller med blåbert där. Klor har du väl inte hemma? Kanske klorhexidin? Citera
Lasse Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Klorin fungerar som desinfektion - skölj bara ordentligt efterMVH Lasse Citera
ormet Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Vaddå, har du klor på flaska? Klor är gasformigt vid atmosfärstryck....Är det inte lite drastiskt att desinficera med så starka rengöringsmedel?klorin dödar väl allt och lite till? Skulle väl vara i kombination med virkon för att kunna göra det mer potent? Dött har nog vad det än är gjort. Håller med blåbert där. Klor har du väl inte hemma? Kanske klorhexidin?1992 bedrev Naturskyddsföreningen en kampanj mot klorin, där medlet pekades ut som miljöbov. Efter kampanjen minskade den årliga försäljningen av klorin från 5 000 ton till 200 ton om året. [2]År 2000 avrådde även den Danska Miljøstyrelsen, från att man använder Klorin och liknande produkter i privata hushåll. Citera
LN21 Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Klor finns i fast form i form av natriumhypoklorit (finns även kalciumhypoklorit).Övergår i fritt klor såfort du löser det i vatten.Man simmar i det i hälften av Sveriges simhallar.Klorin är inge kul att använda privat. Kommunernas avloppsreningsverk gillar det inte alls. Citera
ormet Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Uj jag läste rubriken fort och fel. Bortse från mitt inlägg ovan :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.