Gå till innehåll

Sjuk Kofisk - Lactoria cornuta


wrang

Rekommenderade inlägg

min kofisk verkar må riktigt kasst har kört med UVC sedan 1vecka och den har prickar på sig äter lite granna men ligger mest i ett hörn å trycker.

Har börjat att köra med mindre ljus som jag läst bla på

http://pub5.bravenet.com/faq/show.php?usernum=352077041&catid=476

Undra om den känner sig ensam eller nått annat som är strul

Känner mig frustrerad att man ej vet vad man kan göra :ledsen:

Calisum

380

Kh

8.6

Magnesium

1200

Phosfat

0,05

Salthalt

1.023

Nitrat

0

Ph

8.0

Silicat

0

Temperatur

25,5

tipps

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en väldigt dålig simmare med sin kroppsform och sina små fåniga fenor. Jag tror det kan vara en nackdel att ha denna fisk i ett revakvarium med normal strömning.

Min första fånfisk fick lite prickar men dom försvann på en vecka. Kontrollera gärna din amoniak,nitrit nitrat.

Jag och min sambo brukade hitta den inklämd mellan stenar där den inte kunde komma ut och då hadde jag ca 8000l/h i ett 720.

Sen fick jag en ny när jag fyllde 30, och den hamnade i stream pumpen efter två månader. Så nu blir det inte någon mer.

Plocka gärna bort den innan den dör för den är lite gifttig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta är ju väldigt sociala fiskar så det kan vara så att den känner sig ensam min stog mycket i ena hörnet när man inte va vid karet men så fort man kom å satt sig så ändrade han fär till ljus gul å ville ha sälskap.

Vad är det för färg på den är den helgul eller mörkare du kan ju altid prova att köpa nån annan fisk med lite storlek min gillade när jag släppte i lite kiruger nu simmar den med dom så gott det går å står sällan i sitt hörn.

Så om vattenvärdena är ok så tror jag att det kan vara så att den är ensam

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...