hagbard Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 (ändrat) Har en stor som blivit 2 till, en bit ifrån på en sten..det som fick mig att hajja till var att jag nyss upptäckte 2 i sanden?Är det vanligt? ja att dom sprider sig som metastaser typ..kan det vara rosor? Ändrat 23 november 2013 av hagbard Citera
hagbard Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Har en stor som blivit 2 till, en bit ifrån på en sten..det som fick mig att hajja till var att jag nyss upptäckte 2 i sanden?Är det vanligt? ja att dom sprider sig som metastaser typ..kan det vara rosor?bump!Är det någon som fått glasrosor i sanden? Citera
saltatrox Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Vänta inte fölänge med att utrota glasroser.Bara injicera calciumhydrokcid eller köpa 3-4 st Pepparmints räkor.Min erfarenhet säjer att man måste ha ett gäng räkor annars så är dom inte effektiva.Mvh Thomas Citera
Perk Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Kokande vatten i spruta funkar väldigt bra också. Citera
petnym Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Min erfarenhet är att pepparimintsräkor är effektiva. Två av dom tog alla min glasrosor på en vecka, och det var måånga... Citera
Perk Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Ok, jag har typ haft 10 så mängden kan vara avgörande för val av metod. Citera
jacs Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Köpte artimix-x eller hur det stavas och körde på i Lördags återstår att se om de kommer tillbaka. Provade varmvatten men då vart de tillbaka ännu mera istället plus att annat dog runt om ställena de satt på.//Jonas Citera
hagbard Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Att det finns metoder är jag på det klara med..men är det vanligt att glasrosor växer i sand?....sen är jag har jag intresse av att inhandla pepperrmint räkor 3-4 st gillar naturlig metod...men...hur beteer sig dessa räkor mot andra anemoner/koraller/ rörmask...är det så fantastiskt att de endast angriper sånt man vill ha bort? Citera
Manks Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 min pepparmintsräka har i alla fall inte petat på något jag vill ha kvar Citera
jacs Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Såg en youtube video där en kille provar det där glasros medlet jag köpte och såg för första gången glasros växande i sanden så det finns andra.//Jonas Citera
Guest Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Som svar på frågan. Finns det fäste för foten på rosen så fastnar den där. Så i sanden är inte omöjligt. Dock är det vanligare att få dom i skrevor då dom gillar att gömma sin fot. Citera
JonasW Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Jag fick två stycken i mitt lilla karantärkar där jag hade lagt i lite ny sten.Körde med Aiptasia-X från Red Sea. Fungerade grymt bra! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.