Gå till innehåll

Maxi-skimer?


Bliaze

Rekommenderade inlägg

Om det är den modellen som är ett rör med en maxi jet pump,så funkar det väl sisådär!

I såfall är sea-clone från samma fima betydligt bättre,eller varför inte den luftdrivna midi-flotor från aqua medic,funkar kanon om du är ute efter en billig skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är den modellen som är ett rör med en maxi jet pump,så funkar det väl sisådär!

I såfall är sea-clone från samma fima betydligt bättre,eller varför inte den luftdrivna midi-flotor från aqua medic,funkar kanon om du är ute efter en billig skummare.

Nja,, jag är mer ute efter en så liten skummare som möjligt, mitt akvarium är bara på 120 l och alla skummare tar up en 4:E del av akvariet.

såhär ser dom ut,

om de är som dom ser ut på bilden och fungerar vore det jättebra. men jag är som sagt nybörnare och vet inte så mycket om skummare och hur dom igentligen fungerar, skummaren som jag har nu går till 550l och jag menar det är lite och ta i....(antar jag)

och så en fråga till,

vart sitter kontakten? (ööö vet lite korkad, men jag är född sån :) )

Maxi-Skim

maxiskim.jpg

  • The ideal unit for beginners - perfect if only little space is available
  • For clear and healthy marine water with optimum content of oxygen
  • Secure removal of pollutants and waste particles
  • High performance and compact design

4 sizes for aquaria between 100-150 l and heights between 200-500 mm. 3-point-suspension - easy ajdustment. Can also be used as Ozone Reactor.

Air-active operation: water recirculation by air-lift.

Very fine-sparkling air bubbles produced by wooden air stones.

ModelSize of AquariumHeight of Aquarium200up to 100 l200 mm300up to 150 l300 mm400up to 150 l400 mm500up to 150 l500 mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp det skall bara till en luftpump. Skummaren har ett visst angivet literantal den vill ha från luftpumpen för att fungera optimalt. Så man får kolla att pumpen passar.

Som det står i infon du själv klippt in är de för akvarium mellan 100-150 Liter. dock försöker man ofta överdimensionera skummaren för att få bättre effekt.

Som greger skrev ska midi-flotorn vara bra och klara ända upp till 350L. Deras S modell klarar upp till ca 190L

Tror Petrol här på forumet kör med en sådan så du kan ju alltid höra vad han har att säga i frågan....

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...