Postat 1 december 201311 Är NÄgon som kör denna doserpump?Ser himla smidig ut.TEC 1 NG1 - Channel dosing pump Microprocessor controlled dosing pump for the automatic dosing of liquids.- Adjustable dosing quantity 1 - 99ml.- Dosing frequency from 1 time every 9 days up to 24 times per day.- Calibratable- Easy handling.TEC 1 NGAC 100-240 V / 50-60 Hz / 2,2 W(lxbxh) 110 x 70 x 70 mm/Christian"Skrivet frÄn en mobilenhet med Tapatalk"
Postat 1 december 201311 Är Ser smidig ut , vad kan prislappen ligga pÄ ?Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 december 201311 Är Kollade Draken.. 725 pix..Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 december 201311 Ă„r Författare Tack Edlund ---Har inte utrymmes problem i bĂ€nken men köper hĂ€llre 4st 1-kanals Ă€n en 4NG och betalar frĂ„n 1000:- mer 👎 för samma funktion./Christian"Skrivet frĂ„n en mobilenhet med Tapatalk"
Postat 1 december 201311 Ă„r Författare Kollade Draken.. 725 pix..Med vĂ€nlig hĂ€lsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack/Christian"Skrivet frĂ„n en mobilenhet med Tapatalk" Ăndrat 1 december 201311 Ă„r av wrang
Postat 1 december 201311 Är Billigare finns det alltid , nÄgonstans ... Sen lÀgger jag till stabil service , dÄ vinner oftast inte den billigaste i mitt fall.. Men det Àr bara jag Verkar ju klart ekonomiskt försvarbart att köpa lösa singel varianter Àn dom större.. KÀnns lite lustigt..Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 december 201311 Är Författare Billigare finns det alltid , nÄgonstans ... Sen lÀgger jag till stabil service , dÄ vinner oftast inte den billigaste i mitt fall.. Men det Àr bara jag Verkar ju klart ekonomiskt försvarbart att köpa lösa singel varianter Àn dom större.. KÀnns lite lustigt..Ne jag sÄg detta oxsÄ man Àr oftast sÄ fokuserad pÄ priset sÄ man missar nÄtt. Denna pumpen ligger runt 700:-/st vart jag kollat Ä som du skrivet sÄ kÀnns det lustigt att det blir mindre eller sÄ har andra inte tÀnkt som jag
Postat 1 december 201311 Är Jag har tvÄ som funkar bra. Enda problemet jag har Àr att det Àr svÄrt att justera exakt mÀngd dÄ den har fasta lÀgen (1, 2, 4, 8, 12 och 24 h om jag minns rÀtt) för hur lÄngt det Àr mellan doseringarna. Men det kanske Àr ett problem som finns pÄ alla doserpumpar.
Postat 1 december 201311 Är Jag har tvÄ som funkar bra. Enda problemet jag har Àr att det Àr svÄrt att justera exakt mÀngd dÄ den har fasta lÀgen (1, 2, 4, 8, 12 och 24 h om jag minns rÀtt) för hur lÄngt det Àr mellan doseringarna. Men det kanske Àr ett problem som finns pÄ alla doserpumpar.Det Àr en nyhet.. SÄdÀr kan jag tycka... Min grotech stÀller man in volym o antal doseringar /dag klart..Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 december 201311 Är Ne jag sÄg detta oxsÄ man Àr oftast sÄ fokuserad pÄ priset sÄ man missar nÄtt. Denna pumpen ligger runt 700:-/st vart jag kollat Ä som du skrivet sÄ kÀnns det lustigt att det blir mindre eller sÄ har andra inte tÀnkt som jag Jag har tÀnkt precis sÄ, det brukar vara billigare att köpa mÄnga i en enhet Àn flera enheter. Mer emballage, fler kretskort etc. MÀrkligt. Men Àr det lika bra pumpar och motorer och datastyrning sÄ Àr vÀl valet givet.
Postat 1 december 201311 Är Jag har tÀnkt precis sÄ, det brukar vara billigare att köpa mÄnga i en enhet Àn flera enheter. Mer emballage, fler kretskort etc. MÀrkligt. Men Àr det lika bra pumpar och motorer och datastyrning sÄ Àr vÀl valet givet.Hans inlÀgg lite högre pÄvisar att "datorn" i singel varianten inte Àr lika "smart" som en TEC 3NG tex.. DÀr kan ju vara saken som gör pris skillnaden... Borde vara exakt samma motor kan jag tycka annars..Med vÀnlig hÀlsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 december 201311 Ă„r Hans inlĂ€gg lite högre pĂ„visar att "datorn" i singel varianten inte Ă€r lika "smart" som en TEC 3NG tex.. DĂ€r kan ju vara saken som gör pris skillnaden... Borde vara exakt samma motor kan jag tycka annars..Med vĂ€nlig hĂ€lsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkĂr sĂ€kert sĂ„. Blir till att granska manualerna. Internet underlĂ€ttar nuförtiden.
Postat 1 december 201311 Är Jag har haft en lÀÀÀÀnge, men försÄr inte hur den funkar. KrÄnglig tycker jag (eller sÄ Àr jag för korkad). Köpte den för 650kr pÄ leasingen.
Postat 1 december 201311 Är Jag har 2st varav den ena fungerar fint. Den andra har jag mÀrkt körde i drygt 2ml för mycket vid varje dosering och det var ju mindre bra den har numera lagt av helt, kan ju vara otur att jag fÄtt ett dÄligt ex men iaf. Sedan gÄr det ju som sagt inte veta nÀr den doserar, bara ATT den gör det 1 gÄng per dygn om det nu Àr det man kör t.ex.Fast sÄ kanske det Àr pÄ de flesta. Det jag hade önskat var möjligt pÄ den Àr att stÀlla den sÄ den doserar varannan dag, det borde inte varit omöjligt att lagt till som funktion pÄ den tycker jag. Annars Àr den mycket enkel att stÀlla in tycker jag.
Postat 1 december 201311 Är Författare LÀste manualen att det finns en kalibrerings funktion nuförtiden i programvaran SÄ skulle den fela sÄ -/+ Ä kör testet igen.Ni som har dessa sitter det 3 eller 4:a rullar inne vid slangen?/Christian"Skrivet frÄn en mobilenhet med Tapatalk"
Postat 1 december 201311 Är Tror det var det testet pÄ den jag körde, minns inte nu men man höll inne ngn knapp pÄ den sÄ ska den fylla ett provrör upp till 10ml. Det gjorde den ena gÄng pÄ gÄng, men den andra bara fortsatte köra i drygt 12 vad jag Àn gjorde.Eller skulle det alltsÄ finnas en kalibrering sÄ det gÄr att minska 2ml och sedan testa igen, jag försökte fixa det pÄ ngt sÀtt men lyckades inte sÄ jag utgick frÄn att det inte gick, finns inte i min manual heller.Hur menar du med rullar...
Postat 1 december 201311 Ă„r Författare Inne i plasthuset sĂ„ snurrar hjul som pressar slangen ut mot sidornaĂr det 2,3 eller 4 hjul?/Christian"Skrivet frĂ„n en mobilenhet med Tapatalk"
Postat 1 december 201311 Ă„r Inne i plasthuset sĂ„ snurrar hjul som pressar slangen ut mot sidornaĂr det 2,3 eller 4 hjul?/Christian"Skrivet frĂ„n en mobilenhet med Tapatalk"No idea:smiley24:
Postat 1 december 201311 Är Författare Manual:http://www.grotech-aquarientechnik.de/media/products/0264255001373650025.pdfhttp://www.grotech-aquarientechnik.de/media/products/0266170001373650025.pdf/Christian"Skrivet frÄn en mobilenhet med Tapatalk"
Postat 1 december 201311 Ă„r Tror det var det testet pĂ„ den jag körde, minns inte nu men man höll inne ngn knapp pĂ„ den sĂ„ ska den fylla ett provrör upp till 10ml. Det gjorde den ena gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng, men den andra bara fortsatte köra i drygt 12 vad jag Ă€n gjorde.Eller skulle det alltsĂ„ finnas en kalibrering sĂ„ det gĂ„r att minska 2ml och sedan testa igen, jag försökte fixa det pĂ„ ngt sĂ€tt men lyckades inte sĂ„ jag utgick frĂ„n att det inte gick, finns inte i min manual heller.Hur menar du med rullar...[ATTACH=CONFIG]107028[/ATTACH]Inne i plasthuset sĂ„ snurrar hjul som pressar slangen ut mot sidornaĂr det 2,3 eller 4 hjul?/Christian"Skrivet frĂ„n en mobilenhet med Tapatalk"Kollar man pĂ„ bilden sĂ„ ser man 3 rullar i det lilla hĂ„llet...
Postat 1 december 201311 Är Kollar man pÄ bilden sÄ ser man 3 rullar i det lilla hÄllet...OK, dom rullarna tÀnkte att det var dÀr nÄgonstans:ler:
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.