Gå till innehåll

Doserpump - Tec 1 NG


wrang

Rekommenderade inlägg

Någon som kör denna doserpump?

Ser himla smidig ut.

post-736-14468931739144_thumb.jpg

TEC 1 NG

1 - Channel dosing pump

Microprocessor controlled dosing pump for the automatic dosing of liquids.

- Adjustable dosing quantity 1 - 99ml.

- Dosing frequency from 1 time every 9 days up to 24 times per day.

- Calibratable

- Easy handling.

TEC 1 NG

AC 100-240 V / 50-60 Hz / 2,2 W

(lxbxh) 110 x 70 x 70 mm

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med Tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Billigare finns det alltid , någonstans ... Sen lägger jag till stabil service , då vinner oftast inte den billigaste i mitt fall.. Men det är bara jag ;)

Verkar ju klart ekonomiskt försvarbart att köpa lösa singel varianter än dom större.. Känns lite lustigt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Billigare finns det alltid , någonstans ... Sen lägger jag till stabil service , då vinner oftast inte den billigaste i mitt fall.. Men det är bara jag ;)

Verkar ju klart ekonomiskt försvarbart att köpa lösa singel varianter än dom större.. Känns lite lustigt..

Ne jag såg detta oxså man är oftast så fokuserad på priset så man missar nått. Denna pumpen ligger runt 700:-/st vart jag kollat å som du skrivet så känns det lustigt att det blir mindre eller så har andra inte tänkt som jag ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två som funkar bra. Enda problemet jag har är att det är svårt att justera exakt mängd då den har fasta lägen (1, 2, 4, 8, 12 och 24 h om jag minns rätt) för hur långt det är mellan doseringarna. Men det kanske är ett problem som finns på alla doserpumpar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två som funkar bra. Enda problemet jag har är att det är svårt att justera exakt mängd då den har fasta lägen (1, 2, 4, 8, 12 och 24 h om jag minns rätt) för hur långt det är mellan doseringarna. Men det kanske är ett problem som finns på alla doserpumpar.

Det är en nyhet.. Sådär kan jag tycka... Min grotech ställer man in volym o antal doseringar /dag klart..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ne jag såg detta oxså man är oftast så fokuserad på priset så man missar nått. Denna pumpen ligger runt 700:-/st vart jag kollat å som du skrivet så känns det lustigt att det blir mindre eller så har andra inte tänkt som jag ;)

Jag har tänkt precis så, det brukar vara billigare att köpa många i en enhet än flera enheter. Mer emballage, fler kretskort etc. Märkligt. Men är det lika bra pumpar och motorer och datastyrning så är väl valet givet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tänkt precis så, det brukar vara billigare att köpa många i en enhet än flera enheter. Mer emballage, fler kretskort etc. Märkligt. Men är det lika bra pumpar och motorer och datastyrning så är väl valet givet.

Hans inlägg lite högre påvisar att "datorn" i singel varianten inte är lika "smart" som en TEC 3NG tex.. Där kan ju vara saken som gör pris skillnaden... Borde vara exakt samma motor kan jag tycka annars..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hans inlägg lite högre påvisar att "datorn" i singel varianten inte är lika "smart" som en TEC 3NG tex.. Där kan ju vara saken som gör pris skillnaden... Borde vara exakt samma motor kan jag tycka annars..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Är säkert så. Blir till att granska manualerna. Internet underlättar nuförtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2st varav den ena fungerar fint. Den andra har jag märkt körde i drygt 2ml för mycket vid varje dosering och det var ju mindre bra den har numera lagt av helt, kan ju vara otur att jag fått ett dåligt ex men iaf. Sedan går det ju som sagt inte veta när den doserar, bara ATT den gör det 1 gång per dygn om det nu är det man kör t.ex.

Fast så kanske det är på de flesta. Det jag hade önskat var möjligt på den är att ställa den så den doserar varannan dag, det borde inte varit omöjligt att lagt till som funktion på den tycker jag. Annars är den mycket enkel att ställa in tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var det testet på den jag körde, minns inte nu men man höll inne ngn knapp på den så ska den fylla ett provrör upp till 10ml. Det gjorde den ena gång på gång, men den andra bara fortsatte köra i drygt 12 vad jag än gjorde.

Eller skulle det alltså finnas en kalibrering så det går att minska 2ml och sedan testa igen, jag försökte fixa det på ngt sätt men lyckades inte så jag utgick från att det inte gick, finns inte i min manual heller.

Hur menar du med rullar...

post-5401-14468931748505_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var det testet på den jag körde, minns inte nu men man höll inne ngn knapp på den så ska den fylla ett provrör upp till 10ml. Det gjorde den ena gång på gång, men den andra bara fortsatte köra i drygt 12 vad jag än gjorde.

Eller skulle det alltså finnas en kalibrering så det går att minska 2ml och sedan testa igen, jag försökte fixa det på ngt sätt men lyckades inte så jag utgick från att det inte gick, finns inte i min manual heller.

Hur menar du med rullar...

[ATTACH=CONFIG]107028[/ATTACH]

Inne i plasthuset så snurrar hjul som pressar slangen ut mot sidorna

Är det 2,3 eller 4 hjul?

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med Tapatalk"

Kollar man på bilden så ser man 3 rullar i det lilla hållet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...