predator81 Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Vad är det här för något som pilen peka på? Citera
_Manne_ Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Min magkänsla säger tyvärr glasros.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
predator81 Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 ok! hur ska jag ta död på den? Citera
Markus321 Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Finns gift att köpa med en nålspruta att spruta in i dem.Ett tips är göra en sökning på forumet efter att man fått reda på vad det är man har i karet.En sökning på glasros och denna tråden kom upp:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?56520-Mitt-problem-glasroser/page2&highlight=glasros Citera
_Manne_ Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Har du möjlighet att bara typ suga upp den med Hävert så prova.. Svårt o se om den sitter på en sten eller i sanden typ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mattias.G Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Kan du ta upp stenen ur karet så ta en spruta å fyll med kokande vatten å droppa på den. funkade för mig.. annars finns det något du kan köpa som du lägger på och kväver den ( ser ut som deg å den dör av syrebrist) Citera
jacs Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Använder aptipex lr hur det stavas och en kom tillbaka men den tog jag bättre denna gång så nu finns det inga kvar.//Jonas Citera
stigigemla Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Jag skulle pröva att ta upp sanden/stenen under glasrosen med en sked. Med lite tur sitter den bara i sanden och följer med. Sitter den på en sten skulle jag ta upp den och droppa kokande vatten över den från en kaffekopp. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.