Gå till innehåll

Ang. fiskar


byggarebob

Rekommenderade inlägg

Kollade youtube om vortech mp 40, och då fick jag se ett rsm 250, tror jag.

I detta hade han doris, morrish, kanin, och nån annan kirurgfisk plus andra som clowner mfl..

Frågan eller undran är kan man ha det så och att dom mår bra?

Gryma firrar, men enl anvisningar ska dom ju ha betydligt större volym.

Jag funderar på fiskar redan fast mitt 240 inte är 100 klart.

tack för mej

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att man ska ha lite sunt förnuft när man väljer fisk, många fiskar växer fort och blir stora, men säljs ofta som väldigt små, varpå man kan få tanken på att ha den tills den blir större, men då ska du ner i karet och stressa upp alla fiskar och kanske riva en del av revet för att få upp den igen.

Bättre att köpa fisk som man vill ha tills den dör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde hepatus och gul kirurg i 120l i nästan ett helt år. Men efter 1 år sålde jag dem och då var gula kirurgen 8cm och hepatus 10cm och de mådde hur bra som helst när jag sålde dem och de verkade trivas bra. Men det gäller verkligen att göra sig av med dem innan de börjar må dåligt pga för liten sim yta m.m.

Med vänlig hälsning, Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räknar du med ett uppgradering ytterligare över något år eller så, så hade jag definitivt kört på väldigt små ex av dom fiskar som jag hade varit intresserad av.. Vet att det är en känslig fråga allmänt , men ofta växer man ur karet man har mer än en gång om inte intresset slocknar av någon annan anledning.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...