Gå till innehåll

Konica Minolta DiMAGE Z5


wrang

Rekommenderade inlägg

Någon som har denna kamera som kan hjälpa mig. Försöker att fota mitt saltvattensakvarium med det blir bara SKIT bilder.

Antingen för gula eller mörkt

Har testat olika allternativ med att ställa in ISO, Vitbalans etc men lyckas ändå ej att få till bilderna.

Tacksam för svar och hjälp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ställde ned kontrasten i den Olympus 5000 jag lånade förr och vitbalanserade manuellt mot ett vanligt skrivarpapper under akvariebelysningen. På 100 ASA borde bilderna duga gott för Webben. Brusmängden minskar litet när man skalar ned bilderna.

Vitbalansen ställer förhållandet mellan blått och rött i huvudsak. Minska gult får man göra i bildredigeringsprogrammet. Jag kör med GIMP som är gratis och klarar av det mesta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ju jätte bra ut.

Kan jag få låna tråden lite har en fråga i ämnet har köpt mig en Z20 å får hyfsade bilder när jag kör på macro med automatiska inställningar.

Men när jag sätter kameran på macro läge och så att jag kan ställa slutar tid å bländare manuelt så blir bilderna bara svarta varför blir dom så vad gör jag för fel.

Hoppas att det är nån som förstår mitt problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...