datilido Postat 16 december 2013 Postat 16 december 2013 Så efter en utdragen renovering av hela övervåningen då mitt gamla 240 brann och sprack så är jag igång igen.Det jag har nu är ett 300L med måtten 100x60x50 Plus detta:Maxspect razor 160w 10 000kDeltec mce 600Tunze 3155Tunze streamerSka dit en sump senare med biopellets och sedan doserpump och köra igång med balling är det tänkt :-)Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
datilido Postat 18 december 2013 Författare Postat 18 december 2013 Tackar! håller på att fylla på med osmosvatten nu och det tar lååång tid Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
datilido Postat 25 december 2013 Författare Postat 25 december 2013 Ammonium är 0 och nitriten börjar gå ner så ls ska inhandlas när jag får tid Men hur gör jag med min deltec mce 600? Den skummar antingen så att koppen blir full på några sekunder eller inget alls och flödet ut från skummaren är som en fors i princip. Får inte till det något bra med luftintaget :/Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Stensson Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 TjenaTäcker razor´n 100 cm?Funderar själv på om detta inte får bli nästa inköp när det endock dags att byta lysrören. Citera
Majki01 Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Ammonium är 0 och nitriten börjar gå ner så ls ska inhandlas när jag får tid Men hur gör jag med min deltec mce 600? Den skummar antingen så att koppen blir full på några sekunder eller inget alls och flödet ut från skummaren är som en fors i princip. Får inte till det något bra med luftintaget :/Skickas från min iPhone via Tapatalkditt senaste inlägg skriver du att du fyller karet med osmos vatten . Är det saltat och klart ? Kör luftintaget på Mce:n fullt öppet men ha koppen högst uppe också. det tar ett tag för skummaren att börja skumma ut skit och så länge där inte finns skit i karet har skummaren inget att skumma ut ! Citera
datilido Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Hade en del igångkört vatten redan från ett mindre kar. Samt haft i en del start bakterier. Menade mest att karet inte blev fullt av det vatten jag hade utan jag behövde göra mera Okej jag får göra så. Tack:)Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
datilido Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 TjenaTäcker razor´n 100 cm?Funderar själv på om detta inte får bli nästa inköp när det endock dags att byta lysrören.Den täcker väldigt fint och bra tycker jag:) har 160w modellen med 10000kOch kan säga att jag inte ångrar bytet från t5 till led Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
datilido Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 Inte alltför upphetsande bild men nu är lite ls i karet ialf.. Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.