Patrik87 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Skulle inte alla kunna lägga in här vilken som är er finaste fisk/korall och berätta varför ni tycker som ni gör? Citera
Andreas_Lindholm Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Hej! Jag tycker om min capnella. Visserligen brun i färgen men polyperna är svagt grönfärgade. Den rör sig fint i vattenströmmen och skapar ett vackert helhetsintryck. Har placerat 8st på en revpelare och det ser ok ut! Tycker också om min halimeda kalkalg, formen och den intensiva gröna färgen skapar en snygg kontrast mot de röda/lila kalkalgerna. Har också en sjöpung som lyser intensivt orange, väldigt snygg! Med vänlig hälsning, ante Citera
Patrik87 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Hej! Jag tycker om min capnella. Visserligen brun i färgen men polyperna är svagt grönfärgade. Den rör sig fint i vattenströmmen och skapar ett vackert helhetsintryck. Har placerat 8st på en revpelare och det ser ok ut! Tycker också om min halimeda kalkalg, formen och den intensiva gröna färgen skapar en snygg kontrast mot de röda/lila kalkalgerna. Har också en sjöpung som lyser intensivt orange, väldigt snygg! Med vänlig hälsning, anteHejsan Ante. Det låter verkligen fint. Du kan inte posta bilder på dom så att vi alla kan se? Citera
gordan_ Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Hej min finaste fisk är min vitbröstade kirurg, när det gäller korall så får det bli min tracophyllian Citera
Andreas_Lindholm Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Patrik87...Om du vill så kolla min tråd Antes Juwel lido 120 liter. Finns att se under kategorin nanoakvarier. Kommer inte åt akvariet då jag är bortrest. gordan....fina bilder på fisk och korall. Citera
Patrik87 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Hej min finaste fisk är min vitbröstade kirurg, när det gäller korall så får det bli min tracophyllian [ATTACH=CONFIG]108020[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]108021[/ATTACH]Ja dom vitbröstade kirurgerna är verkligen fina. Aldrig sett en sådan korall faktist Citera
dahlgren Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Gillar tråden men har inget speciellt att tillföra.Men min mandarin gillar jag, aktiv hela dagen när ljuset är på och anfaller glaset så fort jag kommer fram. På natten sover den alltid i samma skreva Citera
Strikt Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Rolig tråd!Det kanske inte den mest spektakulära korallen som finns men jag skulle inte vilja vara utan min euphyllia glabrecens. Gillar hur den rör sig i vågorna, transparensen i polyperna, topparna i blåljus och för att den förändrar sig så mycket i karaktär/storlek mellan natt och dag. En klassisk korall i mina ögon.Älskar också min centropyge acanthops för att den är så aktiv och utnyttjar varenda mm runt och mellan stenarna på revet. Citera
hagbard Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Vilken fin glabrecens!Tänk om mina kunde sträcka på sig så Citera
Sherwan Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Elegance Coral - Catalaphyllia jardinei är för snygg att beskrivahttp://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+321+461&pcatid=461Den ljusgröna jag har här hemma får mig att le som ett barn varje gång Citera
krille 55 Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Denna lps är helt magisk i blåljus. Köpt som en symphyllia så då säger vi att det är en sån Citera
Patrik87 Postat 24 december 2013 Författare Postat 24 december 2013 Fina bilder som ni lagt upp. Hoppas vi får in ännu fler Citera
_Manne_ Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Mitt näst senaste köp..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Patrik87 Postat 25 december 2013 Författare Postat 25 december 2013 Mitt näst senaste köp..[ATTACH]108043[/ATTACH]Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalkriktigt fin manne. Vad är det för någon. Citera
_Manne_ Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Cataphyllia jardenihttp://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+321+461&pcatid=461Där är lite Info.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Patrik87 Postat 25 december 2013 Författare Postat 25 december 2013 Orange ephylliaFler er bilder på fiskar och koraller? Citera
Rasmus Pedersen Postat 28 december 2013 Postat 28 december 2013 Hoppas att tråden även tillåter andra akvariedjur än just fiskar och koraller, annars blir jag lite OT med min T. derasa... Citera
Patrik87 Postat 28 december 2013 Författare Postat 28 december 2013 Hoppas att tråden även tillåter andra akvariedjur än just fiskar och koraller, annars blir jag lite OT med min T. derasa...[ATTACH=CONFIG]108213[/ATTACH]Absolut får man skicka in andra saker än fiskar/koraller Men woow vad fin den är, har aldrig sett en sådan innan. Citera
NiXoN Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 En av favoriterna i burken, bilden är tagen genom vattenytan så det blev lite suddigt.//NiXoN Citera
Vidofner Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Ny favorit. Min solkorall. Tog bara en liten fragg eftersom jag varit lite tveksam till om jag kommer orka mata den som man ska. Har hittills inte varit något jobbigt dock. Tog lite tid att locka fram den till att äta. Förutom den så är min röda acanthastrea en stor favorit också Citera
Patrik87 Postat 29 december 2013 Författare Postat 29 december 2013 [ATTACH=CONFIG]108276[/ATTACH]En av favoriterna i burken, bilden är tagen genom vattenytan så det blev lite suddigt.//NiXoNDet ser bra ut, vad heter den? Citera
NiXoN Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Det ser bra ut, vad heter den? Gösta Det är en Acanthastrea Lordhowensis, sen vad färgmorfen heter är jag inte så säker på men dom varierar sig såpass så det är svårt o hålla reda på som det är.//NiXoN Citera
Patrik87 Postat 29 december 2013 Författare Postat 29 december 2013 Gösta Det är en Acanthastrea Lordhowensis, sen vad färgmorfen heter är jag inte så säker på men dom varierar sig såpass så det är svårt o hålla reda på som det är.//NiXoNKollade upp fler bilder på den. Mycket vacker vill jag säga. Anser du att den tillhör en av dom svårare? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.