Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• 2 veckor senare...
  • Svar 293
  • Visningar 35,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Blev två nya fjärilar från aqua stockholm. Fantastiskt fina djur som slängde sej över maten nu när jag matade första gången. några bilder på dom nya

• Frågan är ju om vi saltmänniskor är som vi ska. Klockan är tre på natten o jag har varit i Ljungby o mött dan Jeppsson som kom E4 från Stockholm där han hämtat fisk. Står nu vid karet o vänjer in fisk

• Och sen en groupie på hela gänget samlat i matsalen . Är grymt nöjd med denna fiskuppsättning

Populära bilder

Postat
  • Författare

flyttade sjöborrarna men förlusterna fortsatte. inte en knapp kvar. Har en sten med 5 ricordea Florida på. i dag va alla fem borta o stenen på 5x5 cm va flyttad 20 cm. Nu tröttnade jag på förlusterna o började plocka upp stenen. hittade dennapost-6211-14468934465879_thumb.jpg sex cm över skölden, en femkrona som jämförelse. Kan detta va boven i dramat

Postat

Men jösses Krille! Vilken krab(b)at du hittat. Utan att veta vad det är för krabba skulle jag definitivt skylla på den....

/Björn

Postat

Jisses Krille det är ju så krabbfångarna på Discovery ligger i lä ;) synd på förlusterna hoppas du fick boven nu mvh Ola.

Postat
  • Författare

jag kanske kan sälja den till nån som vill bli av med knappar. undrar om den äter palythoaknappar. i så fall skulle den ju va värdefull. håller tummarna för att jag fångat rätt djur

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Återplanteringen har börjat. kom hem från Göteborg nu med sju knappkolonier o en ricordea Florida samt några skivor. ser bra ut. jag tackar leverantörerna så mycke

• 4 veckor senare...
Postat
  • Författare

Restaureringen fortsätter. har varit på Håkanstorps zoo i dag och rensat affären på knappar. Han hade en del som inte trivdes så bra i hans kar så jag köpte alla till ett bra pris. 8 stora kolonier. hoppas få igång dom här. Dessutom några ricordea Florida o Yuma. Hoppas detta blir bra. Tack mamadubba för fraggar o guidning till butiken o Patrikk för fika. En trevlig dag blev det

Postat
Restaureringen fortsätter. har varit på Håkanstorps zoo i dag och rensat affären på knappar. Han hade en del som inte trivdes så bra i hans kar så jag köpte alla till ett bra pris. 8 stora kolonier. hoppas få igång dom här. Dessutom några ricordea Florida o Yuma. Hoppas detta blir bra. Tack mamadubba för fraggar o guidning till butiken o Patrikk för fika. En trevlig dag blev det

Tusan också att jag inte visste du drog förbi du skulle ju ha en fragg av mig,lycka till med dina nyförvärv vi ska nog få till en träff ;) Med vänlig hälsning Ola.

Postat
  • Författare

Körde inte ditt håll Ola. Jag körde om hässleholmdu får ta en tur till gemla. Då passerar du ju mej. Har säkert nån fragg som passar dej också

Postat

Så får det bli trodde du drog hållet om Bellas ;) så fort kosan styrs åt ert håll hör jag av mig Med vänlig hälsning Ola.

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Några bilder från i kväll. Sakta men säkert växer knapparna till sej. post-6211-14468935042758_thumb.jpg en palythoa som ska avlägsnas med det snaraste. synd för den är fin i färgen

post-6211-1446893504213_thumb.jpg

post-6211-14468935042336_thumb.jpg

post-6211-14468935042548_thumb.jpg

Postat
  • Författare

ja det är kul när det växer och inte försvinner två dar efter man satt dit dom. krabban går fortfarande i sumpen så om nån vill ha ett djur som utrotar knappar så är det bara att höra av sej

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Nu verkar det som knapparna får sällskap av sjöhästar. ska till träffen i Karlstad den 24/1 och har bokat upp fyra hästar som kommer att följa med hem därifrån om allt går som planerat. dessutom ska vi till Håkanstorp på onsdag 7/1 och hämta grejer som kommer från dejong. Fyra knappkolonier ska jag ha med hem. blir inte förvånad om jag får med mej nåt annat också. Vi skulle visst till zoogiganten också sa han som ska köra. En ny bekantskap från Växjö. en riktigt trevlig kille som går under namnet marinTH här på guiden.

Postat

Jag var och tittade på hästarna igår.

De ser väldigt fina ut.

Hippocampus Reidi är det.

Postat
Nu verkar det som knapparna får sällskap av sjöhästar. ska till träffen i Karlstad den 24/1 och har bokat upp fyra hästar som kommer att följa med hem därifrån om allt går som planerat. dessutom ska vi till Håkanstorp på onsdag 7/1 och hämta grejer som kommer från dejong. Fyra knappkolonier ska jag ha med hem. blir inte förvånad om jag får med mej nåt annat också. Vi skulle visst till zoogiganten också sa han som ska köra. En ny bekantskap från Växjö. en riktigt trevlig kille som går under namnet marinTH här på guiden.

Då löser det sig med knapparna då Krille :smiley20: mvh Ola. .

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.