Gå till innehåll

Osmos koppling!


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

post-5853-14468932072063_thumb.jpg

post-5853-14468932072763_thumb.jpgDen här hade också varit perfekt men den är för stor för att passa på duschblandaren den med. Och med den extra muttern så blir den för lång och läcker och sprutar vatten överallt.

post-5853-14468932072981_thumb.jpgEn sån här hade ju varit perfekt. Tyvär så är den jag har för stor och passar inte på blandaren i duschen/handfatet.

post-5853-14468932071799_thumb.jpg

post-5853-14468932072297_thumb.jpg

post-5853-14468932072531_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hitta en koppling som passar slangen istället, är ju snabbkoppling för plastslangen du håller i. Annars så finns det både nipplar och muffar samt övergångar som passar. Kolla på jula för de har det du skall ha, finns med invändig gänga och utvändig på samma.

jag fick med rätt koppling direkt till min osmos iofs, samma problem med nya diskmaskiner för anslutningen är för europa och inte gällande std i sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt sådär är det jag har nu Christer men invändigt blir den för lång så packningen kommer inte i kontakt med blandaren för blandaren är bara gängad ca 5mm men kopplingen blir drygt 20mm.

Jonas: Jag har varit på Jula(Karlstad) men där hittade jag inget alls som kunde hjälpa mig. Jag har fått med en himla massa olika kopplingar när jag köpt osmoser men nu köpte jag en begagnad och då passade inte kopplingen jag fick med.

Men ska kolla Jula en snabbis och se om dem kanske har nånting på post order.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en modern termostatblandare/engreppsblandare så ska du helst inte koppla osmosen på blandaren. Mottrycket som blir i osmosen kan göra så blandaren läcker igenom kallvattnet i varmvattenledningen, och hela huset får kallvatten i varmvattenkranen.

I värsta fall går blandaren sönder.

Dom är inte gjorda för att stå emot tryck från fel håll.

Ta hem en rörkrökare som kan koppla på ett T med kran direkt på kallvattenröret istället.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...