Magnus85 Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 jag undrar lite hur det funkar med tunze 6095 och kontrollern 7095 är flödet man ställer på kontrollern från max 9000lliter i timmen eller beror max flödet på vilken "säkring" man har i streamern ? om någon förstår hur jag menar =)mvh magnus Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Maxflödet blir den säkring som du har i nätdelen till pumpen.. Kontrollern kommer inte att köra mer än så.. Dvs den säkring du sätter kommer o vara maxflödet oavsett kontroller eller ej.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Magnus85 Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 tack så jätte mycket för svaret =) nu kanske ja kan få lite mer varierat flöde, kör mellan 30-40% nu med 20v säkringen i. några tips på vad som kan vara lagom att mellan vilka % köra på om ja har 12v i ? Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Kör från 0 till Max.. Så det blir så varierat som möjligt.. Om det inte är så att du kar ett väldigt litet kar o stor pump..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Kjelle Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 I manualen till 7095 får du tips hur du bäst ställer in kontrollern att fungera optimalt med streampumpar. Citera
Magnus85 Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 jag läste manualen för en stund sedan, och visst den va bra. men det var lite som ja trodde att det större vits att ha den om man har flera pumpar. bara 1 begränsar ju användnings området lite. Citera
Kjelle Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Har du en pump så är puls modet och föredra. Gör inställningen på kontrollern efter det så blir det bra. Citera
Kjelle Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 ....o sedan provar du dig fram vilken av säkringarna som passar bäst. Flyttar pumpen sand går du ner ett steg i taget tills det blir bra. Citera
Magnus85 Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 Ska testa att byta säkringar imorgon när fiskarna vaknat, bra tips där ang att titta på sanden Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.